Tesco a další firmy vyšetřovány v Británii za internetové obchody

14. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský úřad pro ochranu spotřebitelů (OFT) začal vyšetřovat Tesco, Sainsbury, Asda, která je britskou filiálkou amerického Walmartu, a další velké obchodní firmy kvůli obviněním, že ve svých internetových obchodech prý používají pochybné praktiky. Vyšetřování právě v době předvánočních nákupů je mimořádně nepříjemné a vyšetřované firmy obvinění popírají.
Akce OFT je reakcí na stížnosti spotřebitelů, že tyto firmy v internetových obchodech účtují vyšší ceny, než které uvádějí, že dodávají méně kvalitní zboží, než slibují, a že dodávají potraviny krátce před vypršením termínu použitelnosti.
Stížnostmi se již zabýval časopis na ochranu spotřebitelů Which?. Podle jeho průzkumu jsou nejčastější stížnosti na dodávky potravin, které jsou prý často horší než ty, které byly objednány. Obchodní řetězce poukazují na své obchodní podmínky, podle kterých mohou dodat náhradu, pokud požadované zboží není na skladě.
K dalším stížnostem patří ceny. Ty jsou prý ve skutečnosti vyšší, než bylo uvedeno na internetových stránkách obchodu a jsou prý velmi blízké ceně, kterou mají malé místní obchody. Většina lidí při tom nakupuje v supermarketech zejména kvůli jejich nižším cenám v konkurenci s místními obchody.
Asda a Tesco výslovně popřely, že by na internetu účtovaly vyšší ceny. Řetězec Sainsbury popřel, že by prodával po internetu zboží těsně před vypršením data spotřeby.

Hn, čtk, 14. 12. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.