Britský úřad pro ochranu spotřebitelů (OFT) začal vyšetřovat Tesco, Sainsbury, Asda, která je britskou filiálkou amerického Walmartu, a další velké obchodní firmy kvůli obviněním, že ve svých internetových obchodech prý používají pochybné praktiky. Vyšetřování právě v době předvánočních nákupů je mimořádně nepříjemné a vyšetřované firmy obvinění popírají.
Akce OFT je reakcí na stížnosti spotřebitelů, že tyto firmy v internetových obchodech účtují vyšší ceny, než které uvádějí, že dodávají méně kvalitní zboží, než slibují, a že dodávají potraviny krátce před vypršením termínu použitelnosti.
Stížnostmi se již zabýval časopis na ochranu spotřebitelů Which?. Podle jeho průzkumu jsou nejčastější stížnosti na dodávky potravin, které jsou prý často horší než ty, které byly objednány. Obchodní řetězce poukazují na své obchodní podmínky, podle kterých mohou dodat náhradu, pokud požadované zboží není na skladě.
K dalším stížnostem patří ceny. Ty jsou prý ve skutečnosti vyšší, než bylo uvedeno na internetových stránkách obchodu a jsou prý velmi blízké ceně, kterou mají malé místní obchody. Většina lidí při tom nakupuje v supermarketech zejména kvůli jejich nižším cenám v konkurenci s místními obchody.
Asda a Tesco výslovně popřely, že by na internetu účtovaly vyšší ceny. Řetězec Sainsbury popřel, že by prodával po internetu zboží těsně před vypršením data spotřeby.
Hn, čtk, 14. 12. 2004