Světové výdaje na reklamu letos dosáhnou rekordních 370 mld. USD
Podle odhadu firmy ZenithOptimedia se letos ve světě utratí na reklamu kolem 370 miliard dolarů (osm bilionů korun). Tento rok tak podle analýzy bude pro toto odvětví výjimečně úspěšný a roční přírůstek o 6,9 procenta bude výrazně nad světovým hospodářským růstem odhadovaným na 4,7 procenta.
Letošnímu roku v reklamě prospěly dvě události – olympijské hry a americké prezidentské volby. I proto se určitý růst čekal, ale skutečnost odhady hodně převyšuje. Analytik ZenithOptimedia Jonathan Barnard to přičítá tomu, že světová ekonomika se během roku začala vyvíjet příznivěji, než lidé čekali na jeho začátku.
Podle ZenithOptimedia vzrostl reklamní trh v Evropě o 5,4 procenta na 94,4 miliardy dolarů. Příští rok by výdaje měly dále růst o 4,5 procenta. V Severní Americe nákupy reklamy vzrostly o šest procent na 167,9 miliardy dolarů, v Latinské Americe o 11,7 procenta na 16 miliard a v Africe a na Blízkém východě o 15 procent na 16 miliard. Asijsko-tichomořská oblast zaznamenala růst o 8,5 procenta. Podle ZenithOptimedia by tato oblast měla být do deseti let větším trhem pro reklamu než Evropa.
Celoroční náklady firem na reklamu v České republice nedávno společnost OMD odhadla až na 19,23 miliardy korun. Tento údaj byl vypočten metodou, označovanou jako Media Net, která je údajně přesnější. Podle starší metody výdaje na reklamu v Česku budou letos činit 17,62 miliardy korun.