Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Stále více Čechů platí za vánoční dárky kartou

Redakce MAM2. 12. 2004

Stále více Čechů nekupuje vánoční dárky za hotové, ale dává přednost platebním kartám. Z průzkumu společnosti Visa Europe v pražských nákupních centrech vyplývá, že téměř 73 procent návštěvníků platí vánoční dárky kartou. Češi nejčastěji platí kartou za oblečení, elektroniku a potraviny na vánoční svátky.
S růstem průměrného výdělku stoupá i částka, kterou jsou lidé ochotni do vánočních dárků investovat. Polovina dotázaných uvedla, že letos má na obdarování blízkých limit 10 000 Kč. Třináct procent je ochotno za dárky utratit i více.
Nejoblíbenějším nákupním místem jsou supermarkety a hypermarkety, kam podle průzkumu chodí nejčastěji nakupovat drtivá většina lidí. Pouze pětina dává přednost nakupování v malých obchodech v místě bydliště.
Téměř polovina dotázaných se přiznala k tomu, že téměř každý rok nakupují dárky na poslední chvíli. Třetina plánuje vánoční nákupy s předstihem a téměř všechny dárky pořídí už v listopadu nebo v první polovině prosince.
Sedm procent Čechů se vyhýbá davům v předvánočním shonu a raději nakoupí vánoční dárky na internetu, protože tento typ transakce považuje za rychlejší a pohodlnější než nakupování v kamenných obchodech.
Více než polovina dotázaných u sebe nosí platební kartu stále a dalších 26 procent si bere na nákupy platební kartu ve většině případů. Naprostá většina spotřebitelů považuje za nejdůležitější vlastnost platební karty její bezpečnost. Zejména ženy však také oceňují, že jim karta umožňuje nakupovat bez starostí o to, kolik hotovosti mají zrovna v peněžence.
Průzkum se uskutečnil druhý listopadový víkend ve vybraných pražských nákupních centrech. Společnost Visa, která patří k největším provozovatelům systému platebních karet, při něm oslovila 500 lidí.

×

Sazka neuzavřela tendry na televizní losování

Starší článek

Ve sledovanosti si polepšil pouze program ČT2

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Nutline

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více