SPIR: vybrán Mediaresearch, změny ve výkonné radě

9. 12. 2004 14:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na středeční valné hromadě Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) pro rok 2004 byl oznámen vítěz tendru na novou podobu sociodemografického výzkumu českého internetu, společnost Mediaresearch a zvolena výkonná rada.
Valné hromady se zúčastnilo 18 z 20 stávajících členů sdružení a dva budoucí členové (od 1.1.2005) zatím v roli pozorovatele (AliaWeb a Peníze.cz). Vedle hospodaření sdružení a rekapitulace aktivit v letošním roce bylo hlavním bodem ohlášení výsledků tendru na nový sociodemografický výzkum v roce 2005. Smlouva byla uzavřena s novým realizátorem, společností Mediareserch, která bude projekt gemiusAudience ve spolupráci s polskou firmou Gemius pro SPIR realizovat po dobu příštích tří let.
„Řešení předložené společností Mediaresearch bylo nejkvalitnější, a umožní nám posunout měření českého internetového reklamního trhu o velký kus dál. Současně to byla nabídka s nejlepším poměrem cena/výkon,“ zdůvodnil rozhodnutí předseda výkonné rady SPIR Petr Bednář.
„Kromě osvědčené technologie a metodiky výzkumu našeho partnera – polské společnosti Gemius – je náš projekt založen na našich mnohaletých zkušenostech z výzkumu médií včetně již tří let úspěšné realizace peoplemetrového projektu pro Asociaci televizních organizací,“ charakterizovala vítězné řešení předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková.
Na závěr Valné hromady byla zvolena v tříkolovém hlasování nová Výkonná rada pro rok 2005. Předsedou nadále zůstává Petr Bednář (Ringier ČR), místopředsedou byl zvolen Tomáš Řehák (OMD Digital). Dalšími členy výkonné rady jsou Daniel Nohel (MindShare), Marek Antoš (Internet Info), Jan Vobecký (Computer Press), Jan Suda (Universal McCann), Martin Klofanda (Atlas) a Oldřich Bajer (Centrum). Z výkonné rady tak vypadl nejen Jan Fahoun (Starcom), ale nedostal se do ní ani kandidát portálu iDnes Stanislav Holec.
Podle některých reakcí jde o pokračování trendu odchodu velkých subjektů z výkonné rady a jejich nahrazování malými servery. Po loňském odchodu portálu Seznam.cz ze SPIRu a absenci iDnes tak ve výkonné radě zůstávají z velkých hráčů jen portály Centrum.cz a Atlas.cz. Loni vyvolalo nezvolení zástupce mediální agentury Beyond Interactive do výkonné rady SPIR ve svém důsledku až štěpení scény a vytvoření paralelně fungujícího sdružení Interactive Advertising Bureau ČR.

-sch-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.