Na středeční valné hromadě Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) pro rok 2004 byl oznámen vítěz tendru na novou podobu sociodemografického výzkumu českého internetu, společnost Mediaresearch a zvolena výkonná rada.
Valné hromady se zúčastnilo 18 z 20 stávajících členů sdružení a dva budoucí členové (od 1.1.2005) zatím v roli pozorovatele (AliaWeb a Peníze.cz). Vedle hospodaření sdružení a rekapitulace aktivit v letošním roce bylo hlavním bodem ohlášení výsledků tendru na nový sociodemografický výzkum v roce 2005. Smlouva byla uzavřena s novým realizátorem, společností Mediareserch, která bude projekt gemiusAudience ve spolupráci s polskou firmou Gemius pro SPIR realizovat po dobu příštích tří let.
„Řešení předložené společností Mediaresearch bylo nejkvalitnější, a umožní nám posunout měření českého internetového reklamního trhu o velký kus dál. Současně to byla nabídka s nejlepším poměrem cena/výkon,“ zdůvodnil rozhodnutí předseda výkonné rady SPIR Petr Bednář.
„Kromě osvědčené technologie a metodiky výzkumu našeho partnera – polské společnosti Gemius – je náš projekt založen na našich mnohaletých zkušenostech z výzkumu médií včetně již tří let úspěšné realizace peoplemetrového projektu pro Asociaci televizních organizací,“ charakterizovala vítězné řešení předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková.
Na závěr Valné hromady byla zvolena v tříkolovém hlasování nová Výkonná rada pro rok 2005. Předsedou nadále zůstává Petr Bednář (Ringier ČR), místopředsedou byl zvolen Tomáš Řehák (OMD Digital). Dalšími členy výkonné rady jsou Daniel Nohel (MindShare), Marek Antoš (Internet Info), Jan Vobecký (Computer Press), Jan Suda (Universal McCann), Martin Klofanda (Atlas) a Oldřich Bajer (Centrum). Z výkonné rady tak vypadl nejen Jan Fahoun (Starcom), ale nedostal se do ní ani kandidát portálu iDnes Stanislav Holec.
Podle některých reakcí jde o pokračování trendu odchodu velkých subjektů z výkonné rady a jejich nahrazování malými servery. Po loňském odchodu portálu Seznam.cz ze SPIRu a absenci iDnes tak ve výkonné radě zůstávají z velkých hráčů jen portály Centrum.cz a Atlas.cz. Loni vyvolalo nezvolení zástupce mediální agentury Beyond Interactive do výkonné rady SPIR ve svém důsledku až štěpení scény a vytvoření paralelně fungujícího sdružení Interactive Advertising Bureau ČR.
-sch-