Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Soutěže krásy bojují o reklamní partnery

Redakce MAM1. 12. 2004

Českou republiku zachvátil boom soutěží krásy. Vedle tradiční Miss ČR o pozornost publika soutěží konkurenční Česká Miss, stejně jako další menší akce: Miss Aerobik, Miss Eurosport nebo třeba i Miss Praha Open. Vydělávají na tom krásné dívky, které pořadatelé lákají na čím dál atraktivnější ceny. Naopak pro organizátory to znamená intenzivnější shánění financí a boj o sponzory a reklamní partnery.
V sázce jsou totiž nemalé částky, které protékají celým trhem s ženskou krásou – podle údajů od některých organizátorů by se mohlo jednat o desetimilióny korun. Jen rozpočet soutěže Miss ČR, kterou pořádá Art Production K./2 Miloše Zapletala, se odhaduje na dvacet miliónů korun. “U nás se jedná spíše o milióny korun,” sdělil pořadatel jedné z menších soutěží, Miss Praha Open, Jindřich Karpíšek z agentury Image Models.

MEZITITULEK: Miss ČR versus Česká Miss
Nejostřejší boj probíhá mezi dvěma největšími soutěžemi Miss ČR a Česká Miss, které mají kontakty na zahraniční akce Miss World a Miss Universe. V rámci konkurenčního boje již “změnila dres” minimálně jedna z partnerských firem, a padlo již i trestní oznámení.
Zapletalova agentura Art Production K./2 několik let spolupracovala v oblasti mediální prezentace se společností Ringier a jejím deníkem Blesk. Ten však letos uzavřel smlouvu s nově vzniklou soutěží Česká Miss, kterou pořádá Michaela Maláčová a agentura Miss Marketing.
“Pořadatelé České Miss nám učinili lepší komerční nabídku, která zahrnovala zajímavější prezentaci našeho deníku. Rovněž koncept nové soutěže, který počítá s hlasováním diváků, je podle našeho názoru modernější a flexibilnější než koncept našeho předchozího partnera,” uvedl ředitel divize deníků Ringier Karel Vágner.
Pořadatelé Miss ČR rovněž dlouhodobě spolupracují s trojicí reklamních partnerů Wella Design, Home Credit a Karlovarské minerální vody se svou značkou Aquila Aqualinea. Ještě loni se k nim počítal operátor T-Mobile. Toho letos nahradila společnost Řempo Holoubek. “Účast v podobných soutěžích pro nás přestala být zajímavá,” sdělil mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.

MEZITITULEK: Neznámí reklamní partneři
Konkurenční Česká Miss dosud své reklamní partnery nezveřejnila, ačkoliv již rozjela billboardovou a internetovou propagační kampaň. Podle Maláčové jí o přechodné utajení požádaly právě partnerské firmy, které v průběhu listopadu upřesňují své rozpočty na příští rok.
“Naše současná komunikační kampaň je naplánována s postupným náběhem prezentace mediálních a reklamních partnerů tak, aby její nosná část byla realizována v roce 2005 a gradovala k finále v posledním únorovém víkendu,” reagovala na dotaz Maláčová, podle níž je již většina smluv podepsána.
Podle ní sponzory neodradila ani žaloba, kterou na ní v polovině listopadu podal Zapletal. Ten jí viní z nekalé soutěže a zneužívání informací, které Maláčová získala při jednání o prodeji licence k Miss ČR.
“Žaloba ve svém důsledku zvýšila zájem veřejnosti i partnerů o Českou miss,” dodala bez dalších podobností Maláčová.
Zatímco “velké” soutěže soupeří o přízeň velkých podniků, ostatní soutěže přilákají v převážné většině “lokální” firmy. Například rozpočet letošní Miss Praha 2004 Open zajišťovalo přes dvacet menších společností.

MEZITITULEK: Výše výher stoupá
Přesto nejvíc na zostřeném konkurenčním boji nejrůznějších “miss” vydělávají půvabné dívky.
Zatímco Art Production K./2 vítězce nabízelo několikasettisícové částky a věcné ceny, Miss Marketing má v rukávě celý milión korun plus obvyklé věcné ceny jako je auto nebo bydlení zdarma po určitý čas.
Oproti předchozím ročníkům pak bylo u Miss ČR zrušeno i výškové omezení účastnic.

Hospodářské noviny, 1.12.2004, autor: Aleš Borovan

×

Lycos uvede spořič obrazovky proti nevyžádané poště

Starší článek

Íránci pobouřeni názvoslovím v časopisu National Geographic

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více