Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sedm procent elektroniky a spotřebičů se kupuje přes internet

Redakce MAM1. 12. 2004

Zhruba sedm procent z celkového domácího trhu s elektronikou a domácími spotřebiči v objemu asi 25 miliard korun představují nákupy s pomocí internetu. Výrazný je i prodej letenek či zájezdů a na síle nabývá také zájem o sektorový nábytek. Splátkový nákup se zvýšil za dva roky desetkrát a tuto formu využívá až pětina zákazníků, informoval ředitel firmy Internet Mall Ondřej Fryc.
Jihomoravský kraj je podle něj po Praze druhým nejsilnějším prodejním regionem společnosti. “Lidé zde objednávají obecně spíš dražší zboží a nebojí se moderních plateb kartami či bankovními převody,” uvedl Fryc. Ve srovnání se sousedy v Polsku, Rakousku či na Slovensku je navíc patrné daleko větší rozšíření obchodů s pomocí internetové sítě.
Sortiment obchodů sdružených na webu společnosti obsahuje asi 120 000 různých druhů zboží 463 značek. Firma láká zákazníky především nižšími cenami, v průměru o 15 až 20 procent. Nechybí ani potvrzené záruční listy a zboží přivezou vlastní řidiči. Od roku 2000 nakoupilo na Internet Mall asi 90 000 lidí a největší objednávka přesáhla 631 000 korun. Nákupní špička je asi uprostřed pracovního dne a těsně po večerních zprávách.
Internet Mall je s odhadovanými letošními tržbami 780 milionů Kč největším internetovým obchodem v ČR. Za loňský rok dosáhly přitom tržby 369 milionů korun. Společnost má i značkové prodejny v Praze, Brně, Ostravě a Českých Budějovicích. Nyní zaměstnává 45 lidí. V roce 2002 vstoupil do firmy jako strategický partner Eduard Míka, který drží minoritní podíl a je šéfem dozorčí rady.
Za největší konkurenční výzvu označil Fryc firmu Datart. Internetové obchody skupiny InternetShops dnes informovaly, že v předvánočním období odešlou denně svým zákazníkům více než 1000 zásilek. Meziročně to je o 70 procent více. Její klíčové obchody Vltava.cz, Cybex.cz, Electrohall.cz a Dunaj.sk mají více než 320.000 zákazníků.

×

Syndikátu se nelíbí nevpuštění novinářů na konferenci v Ostravě

Starší článek

Kvůli televizi nemůže Eriksson v reprezentaci zkoušet nové hráče

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více