Sedm procent elektroniky a spotřebičů se kupuje přes internet
Zhruba sedm procent z celkového domácího trhu s elektronikou a domácími spotřebiči v objemu asi 25 miliard korun představují nákupy s pomocí internetu. Výrazný je i prodej letenek či zájezdů a na síle nabývá také zájem o sektorový nábytek. Splátkový nákup se zvýšil za dva roky desetkrát a tuto formu využívá až pětina zákazníků, informoval ředitel firmy Internet Mall Ondřej Fryc.
Jihomoravský kraj je podle něj po Praze druhým nejsilnějším prodejním regionem společnosti. “Lidé zde objednávají obecně spíš dražší zboží a nebojí se moderních plateb kartami či bankovními převody,” uvedl Fryc. Ve srovnání se sousedy v Polsku, Rakousku či na Slovensku je navíc patrné daleko větší rozšíření obchodů s pomocí internetové sítě.
Sortiment obchodů sdružených na webu společnosti obsahuje asi 120 000 různých druhů zboží 463 značek. Firma láká zákazníky především nižšími cenami, v průměru o 15 až 20 procent. Nechybí ani potvrzené záruční listy a zboží přivezou vlastní řidiči. Od roku 2000 nakoupilo na Internet Mall asi 90 000 lidí a největší objednávka přesáhla 631 000 korun. Nákupní špička je asi uprostřed pracovního dne a těsně po večerních zprávách.
Internet Mall je s odhadovanými letošními tržbami 780 milionů Kč největším internetovým obchodem v ČR. Za loňský rok dosáhly přitom tržby 369 milionů korun. Společnost má i značkové prodejny v Praze, Brně, Ostravě a Českých Budějovicích. Nyní zaměstnává 45 lidí. V roce 2002 vstoupil do firmy jako strategický partner Eduard Míka, který drží minoritní podíl a je šéfem dozorčí rady.
Za největší konkurenční výzvu označil Fryc firmu Datart. Internetové obchody skupiny InternetShops dnes informovaly, že v předvánočním období odešlou denně svým zákazníkům více než 1000 zásilek. Meziročně to je o 70 procent více. Její klíčové obchody Vltava.cz, Cybex.cz, Electrohall.cz a Dunaj.sk mají více než 320.000 zákazníků.