Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

S počítačem pracuje o třetinu více lidí než před sedmi lety

Redakce MAM21. 12. 2004

Počet Čechů, kteří využívají počítač, se od roku 1997 zvýšil o třetinu. Prudce přibylo těch, kteří s počítačem pracují pravidelně. Naopak podíl Čechů, kteří k němu usedají příležitostně, se nemění. Vyplývá to z listopadového průzkumu agentury NFO AISA.
S počítačem občas nebo pravidelně pracuje 54 procent Čechů, před sedmi lety to bylo 40 procent. Pravidelně pracovalo v roce 1997 s počítačem 21 procent lidí, letos jejich podíl stoupl na 35 procent. Ze sta Čechů usedá 19 lidí k počítači jen občas. Podíl příležitostných uživatelů zůstává stejný jako před sedmi lety.
Desetina Čechů si podle průzkumu svůj život bez počítače již nedokáže představit. Práce či hra s počítačem baví 21 procento Čechů, dalším 29 procentům počítač nevadí. Zároveň se ale rozšiřují řady těch, kteří počítač nemají rádi. V roce 1997 mělo negativní vztah k počítači 21 procent lidí, letos již 24 procent. Klesá ale počet lidí, kteří z počítače mají strach.
Práci či hře s počítačem jsou podle AISA nakloněni zejména vysokoškoláci a lidé ve věku od 15 do 19 let. K počítači usedají Češi nejčastěji doma či v zaměstnání.
Doma má podle průzkumu počítač 34 procent dotázaných, zatímco v roce 2001 to bylo 27 procent. Zvýšil se také počet lidí, kteří mají přístup k počítači v zaměstnání (z 25 procent na 29 procent) a těch, kteří jej využívají ve škole (z osmi na deset procent).
Podle informací Českého statistického úřadu byly loni počítače nejrozšířenější v Praze, kde mělo PC 38 procent domácností. Nejméně jsou naopak počítači vybaveny domácnosti na Olomoucku. Loni je podle statistiků v tomto kraji využívalo 15 procent domácností.
Vztah lidí k počítačům zjišťovala agentura NFO AISA letos v listopadu u 1050 Čechů od 15 do 69 let.

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 9. prosince 2004

Starší článek

Febio chce vsadit na své příznivce a být televizí životního stylu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více