Ruský parlament schválil omezení prodeje i konzumace piva

8. 12. 2004 12:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Horní sněmovna ruského parlamentu schválila přísnější verzi návrhu zákona, jenž omezuje prodej a konzumaci piva na veřejnosti. Zákon, který ještě musí podepsat prezident Vladimir Putin, byl pozměněn poté, co horní sněmovna odmítla jeho první verzi.
Zákon zakazuje prodej piva ve veřejné dopravě, v blízkosti škol a v kulturních i sportovních budovách. Zahrnuje rovněž zákaz konzumace piva na ulicích a v parcích a v některých dalších veřejných prostorách.
Spotřeba piva v Rusku se během posledních pěti let zdvojnásobila, a to především díky jeho oblibě u mladší generace. Země se tak stala druhým nejrychleji rostoucím pivním trhem na světě po Číně.
Zhruba 30 procent piva prodaného v Rusku je určeno pro okamžitou spotřebu. Společnost SUN Interbrew, kterou kontroluje belgický pivovar InBev, uvádí, že zhruba 67 procent jejího celkového ruského prodeje připadá na malé pouliční stánky.
Zákon omezující prodej a konzumaci piva na veřejnosti je jedním z řady opatření, která mají zvýšit délku života, jež v Rusku výrazně zaostává za západními zeměmi. Minulý měsíc schválila horní sněmovna parlamentu zákon omezující kouření ve veřejných prostorách a prodej tabáku, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.