Rozpočet ČT ziskový

2. 12. 2004 10:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize očekává, že její letošní hospodaření skončí se ziskem ve výši 305 milionů korun. Původně byl rozpočet plánován jako vyrovnaný ve výši 4,3 miliardy korun; výnosy nyní činí pět miliard, náklady 4,7 miliardy. Vedení ČT s tím seznámilo Radu ČT na jejím pravidelném zasedání a rada upravený rozpočet schválila.
Hlavní část příjmů tvoří koncesionářské poplatky, které podle rozpočtu znamenají příjem 2,89 miliardy korun; další hlavní složkou příjmu je reklama, která má ČT přinést 1,04 miliardy korun. Značnou část nákladů představují peníze směřující na výrobu a nákup pořadů ve výši 1,16 miliardy. Vrchní ředitel ČT František Lambert uvedl, že v této částce je již započítáno i 200 milionů, které televize letos ušetřila a dala na výrobu a nákup pořadů.
„Výsledku je dosaženo díky dobrému hospodaření ČT, ale i díky nové metodě účtování. Tento hospodářský výsledek však nedává důvod k optimismu, že si ČT bez zvýšení poplatků dokáže poradit trvale,“ řekl předseda rady Jan Mrzena. Z dřívějších vyjádření členů rady již dříve vyplynulo, že ČT si polepšila v příjmech například díky výnosům z reklam, podnikatelské činnosti, televizním poplatkům a prodeji autorských práv. Ušetřila také díky nižším nákladům na výrobu pořadů a na autorských honorářích.
K hlavním změnám v novém způsobu účtování patří zanášení nákladů na pořady do rozpočtu nikoli ve chvíli, kdy je pořad vyroben nebo nakoupen, ale až když je odvysílán. „Tím vznikne věrnější obraz o hospodaření,“ podotkl Lambert. Ředitel ale odmítl některé názory v médiích, které za důvod lepších hospodářských čísel považují právě jen nový způsob účetnictví.
Úpravu rozpočtu schválilo všech 11 přítomných členů rady, mnozí z nich nešetřili chválou na vedení ČT. „Jsem tady třetí rok a jsem šťastný, že letos mohu říct: Schvalme to, je to výborné,“ řekl přítomným člen rady Milan Horálek. Petr Uhl upozornil, že další případná „redukční dieta“ by mimo jiné znamenala, že nebude na rozvoj a nastupující digitalizaci.
Rada přijala usnesení, v němž konstatuje, že „další pozitivní vývoj ČT omezuje vyčerpanost vnitřních zdrojů televize; přitom rostou ceny vstupů“. Zvýšení poplatků – od roku 1997 stále na stejné výši 75 korun měsíčně – proto rada považuje za „naléhavé“.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.