Rozhlas poprvé plánuje dluh, ČT chce rozpočet vyrovnaný

16. 12. 2004 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poprvé po deseti letech počítá Český rozhlas dopředu s tím, že bude příští rok v dluzích. Rozhlasová rada mu schválila rozpočet se schodkem téměř devadesát miliónů korun. Až dosud rozhlas vždy počítal s vyrovnaným hospodařením.
Generální ředitel Václav Kasík uvedl, že rozhlas potřebuje peníze hlavně na tři věci. „Musíme zajistit provoz regionálních studií, což je povinnost, kterou nám stát nařídil zákonem. Potřebujeme investovat do technologií a také zaplatit dobré pracovníky. Například u odborníků na výpočetní techniku jsme již o konkurenceschopnost přišli,“ řekl již před třemi týdny.
Nedostatek peněz zdůvodňuje ředitel rozhlasu především tím, že rozhlas, stejně jako Česká televize, čeká na zvýšení koncesionářského poplatku. Pokud by poslanci schválili navýšení ze sedmatřiceti na pětačtyřicet korun, znamenalo by to pro rozhlas přibližně dvě stě padesát miliónů ročně navíc. Ty by zajistily i potřebný rozvoj.
Předseda Rady Českého rozhlasu Michal Prokop řekl, že v případě zvýšení poplatků by se rozpočet musel aktualizovat.
O rozpočtu včera jednala i Rada České televize. Ta chystá pro příští rok vyrovnané hospodaření ve výši zhruba 4,5 miliardy korun.
Vedení televize už více než rok prohlašuje, že pokud bude nadále každá domácnost platit jen 75 korun měsíčně, nemůže současné služby dál poskytovat. Na zvýšení poplatků (u televize na stokorunu) se poslanci přes několik pokusů neshodli a managementu opakovaně vzkazují: musíte více šetřit.
Finanční ředitel ČT František Lambert však upozorňuje: „Zatímco náklady televize se neustále zvyšují – výnosy se příští rok pravděpodobně sníží. Nebude ani olympiáda, ani mistrovství Evropy v kopané,“ řekl. Tyto sportovní události zvýšily sledovanost a výnosy z inzerce.
Hospodaření ČT má letos skončit se ziskem 305 miliónů, televize šetří i tím, že propouští zaměstnance.

Hospodářské noviny, 16.12.2004, autor: (teč)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.