Rothschild má zájem o francouzský levicový list Libération

6. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Bankéř Edouard Rothschild vede exkluzivní jednání o získání podílu ve francouzském levicovém listu Libération. Pokud jednání dopadnou úspěšně, stal by se bankéř největším akcionářem listu, oznámil předseda dozorčí rady deníku Edouard Launet. Jednání mají trvat dva měsíce.
Populární Libération byl založen před více než 30 lety. Rothschild nabízí listu kapitálovou injekci 20 milionů eur, za kterou by získal podíl až 37 procent a možnost navýšit ho v příštích pěti letech na 49 procent. Launet však upozornil, že přesná výše podílu zatím nebyla stanovena.
Libération je s prodejem méně než 200 000 výtisků třetím hlavním deníkem v zemi po Le Monde a Le Figaro. V loňském roce firma hospodařila se ztrátou. Kapitálová injekce by jí umožnila změnit tvorbu cen, zlepšit distribuci, nabídku článků a internetové operace.
Zaměstnanci listu již ve středu večer předběžně s nabídkou Rothschilda souhlasili. Ten se jim však musel zaručit, že deník zůstane nezávislý a že budou mít nadále právo veta velkých rozhodnutí managementu. Zaměstnancům by měl zůstat blokující minoritní podíl volebních práv, sníží se však z aktuálních 19 procent.
Příchod Rothschilda jako hlavního akcionáře bude pro firmu velkým krokem. Je však také hlavním zdrojem kritiky z některých stran, například od odborového svazu CGT podporovaného komunisty.
Libération se hledáním nového investičního partnera přidal ke svým konkurentům. Kontrolu nad konzervativním deníkem Le Figaro na počátku tohoto roku převzal Serge Dassault, podnikatel v letectví. List Le Monde zase oznámil, že vede jednání s potenciálními investory, mezi které patří i mediální skupina Lagardere. Noviny k těmto krokům nutí pokles nákladu a zisku i nižší příjmy z reklamy, napsaly agentury Reuters a AP. Klasické deníky jsou pod tlakem internetových médií a novin, které jsou k dostání zdarma.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení