Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rothschild má zájem o francouzský levicový list Libération

Redakce MAM6. 12. 2004

Bankéř Edouard Rothschild vede exkluzivní jednání o získání podílu ve francouzském levicovém listu Libération. Pokud jednání dopadnou úspěšně, stal by se bankéř největším akcionářem listu, oznámil předseda dozorčí rady deníku Edouard Launet. Jednání mají trvat dva měsíce.
Populární Libération byl založen před více než 30 lety. Rothschild nabízí listu kapitálovou injekci 20 milionů eur, za kterou by získal podíl až 37 procent a možnost navýšit ho v příštích pěti letech na 49 procent. Launet však upozornil, že přesná výše podílu zatím nebyla stanovena.
Libération je s prodejem méně než 200 000 výtisků třetím hlavním deníkem v zemi po Le Monde a Le Figaro. V loňském roce firma hospodařila se ztrátou. Kapitálová injekce by jí umožnila změnit tvorbu cen, zlepšit distribuci, nabídku článků a internetové operace.
Zaměstnanci listu již ve středu večer předběžně s nabídkou Rothschilda souhlasili. Ten se jim však musel zaručit, že deník zůstane nezávislý a že budou mít nadále právo veta velkých rozhodnutí managementu. Zaměstnancům by měl zůstat blokující minoritní podíl volebních práv, sníží se však z aktuálních 19 procent.
Příchod Rothschilda jako hlavního akcionáře bude pro firmu velkým krokem. Je však také hlavním zdrojem kritiky z některých stran, například od odborového svazu CGT podporovaného komunisty.
Libération se hledáním nového investičního partnera přidal ke svým konkurentům. Kontrolu nad konzervativním deníkem Le Figaro na počátku tohoto roku převzal Serge Dassault, podnikatel v letectví. List Le Monde zase oznámil, že vede jednání s potenciálními investory, mezi které patří i mediální skupina Lagardere. Noviny k těmto krokům nutí pokles nákladu a zisku i nižší příjmy z reklamy, napsaly agentury Reuters a AP. Klasické deníky jsou pod tlakem internetových médií a novin, které jsou k dostání zdarma.

×

Komise souhlasí s podpisem smlouvy mezi sněmovnou a Region Media

Starší článek

BBC zahájila interní vyšetřování svého falešného interview

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více