Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Průměrná česká domácnost vydá na děti měsíčně přes deset tisíc

Redakce MAM8. 12. 2004

Průměrná česká domácnost vydá na výchovu a výživu dětí měsíčně více než deset tisíc korun. Zhruba polovinu této částky tvoří položky, které přímo zabezpečují potřeby dětí. Jedno dítě stojí rodiče v průměru 6352 korun měsíčně, přičemž lze říci, že výdaje na potomka rostou výrazně s jeho věkem. Vyplývá to z výzkumu, který v loňském roce provedl Český statistický úřadu (ČSÚ) mezi 1900 rodinami s jedním až třemi nezaopatřenými dětmi.
Výsledky ukázaly, že v domácnostech s dětmi připadalo v roce 2003 v průměru více než 42 procent rodinného rozpočtu na zajištění jejich výchovy a výživy. V porovnání s rokem 1988, kdy se konal podobný průzkum naposledy, se tento podíl zvýšil o pět procent. Průměrná hrubá měsíční mzda v Česku loni představovala 16.917 korun, nyní je zhruba o 800 korun vyšší.
Vydání na dítě do dvou let činila 5391 korun měsíčně a dosahovala tří čtvrtin vydání na dospělého. Výše měsíční částky vynaložené na dítě ve věku 15 až 17 let byla 7087 korun, což se zhruba rovnalo vydání na dospělého. Náklady na dítě osmnáctileté a starší dosáhly 8020 korun za měsíc a byly o více než deset procent vyšší než výdaje za dospělého.
Významným činitelem ovlivňujícím náklady na děti je jejich počet v domácnosti. S vyšším počtem dětí klesají výdaje na jedno dítě – měsíčně 7318 korun v domácnostech s jedním dítětem a 5018 korun v domácnostech se třemi dětmi. Výrazně se však zvyšuje zatížení rodinného rozpočtu. Zatímco domácnosti s jedním dítětem vydaly v roce 2003 ze svého rozpočtu na dítě 33,1 procenta, v domácnostech se třemi dětmi činil tento podíl 57 procent.
Při zjišťování údajů rozlišovali statistici výdaje přímé, jako jsou potraviny, nápoje, oděvy, obuv, zdravotní péče či vzdělávání, a společné, tedy určené pro společnou spotřebu dospělých i dětí současně, jako například nákup lednice či pojištění domácnosti. Podrobnou zprávu o svém výzkumu zveřejnil ČSÚ na internetové adrese www.czso.cz.

×

Rock & Pop mění vydavatele, povede jej Vojtěch Lindaur

Starší článek

BBC zredukuje administrativu a zaměří se na zprávy a programy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více