Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodej hudby pokořil rekord

Redakce MAM9. 12. 2004

Britští hudební fanoušci se po několika letech vrátili do obchodů. Vypovídá o tom výroční zpráva Britské asociace fonografického průmyslu (BPI).
Velkou zásluhu na tomto nárůstu má podle výroční zprávy především vzrůstající obliba stahování hudby z internetu za poplatek, v němž se právě Británie řadí k lídrům – vedle USA je tu nákup hudby prostřednictvím internetových obchodů nejpopulárnější na světě.

MEZITITULEK: Obliba singlů roste
Vedle klasických kompaktních alb byly do zprávy započítány i hudební DVD a videokazety, velký nárůst prodeje v Británii navíc zaznamenaly samostatné singly.
Právě individuálním nahrávkám tu podle expertů pomohl rostoucí počet návštěvníků internetových hudebních portálů. “Zprovoznění serverů jako MyCokeMusic a Wippit či domestikované britské verze iTunes zapříčinilo zvýšení prodeje singlů o devět procent,” řekl Peter Jamieson, šéf BPI, BBC News.
Podle něj si britští fanoušci jen za období od července do září 2004 stáhli z internetu přes 1,75 miliónu singlů. “Gramofirmy si uvědomují důležitost internetového trhu a aktualizují jej průběžně nejnovějšími produkty, což zákazníky láká,” uvedl expert na virtuální hudební trh Steve Lohr pro list The New York Times.
Fakt, že Velká Británie patří k zemím, kde se internetový trh s hudbou rozvíjí nejrychleji, je viditelný i na zdejším neustálém přibývání nových a nových hudebních portálů. Jejich provozovatelé jsou v této branži mnohdy spíše zjevením. Jedním z nich je i server britského supermarketu Tesco, který má ve své databázi aktuálně přes půl miliónu samostatných nahrávek, přičemž jedna přijde na 79 pencí (necelých čtyřicet korun).
Právě nízká cena i nejnovějších singlů hudební fanoušky zajímá. Například portál britského obchodního řetězce Woolworth aktualizuje portfolio každý den na základě platných hudebních hitparád a žebříčků poslechovosti.
Mnohdy jsou zde k dostání i ty nosiče či samostatné nahrávky, které se ještě na britských ostrovech neobjevily v běžném prodeji, ale které již hrají zdejší rádia. Ceny však Woolworth drží i u úplných novinek stále stejně nízko.

MEZITITULEK: Britský fanoušek je patriot
I v síti běžných obchodů s hudbou však letos významně vzrostly tržby. Téměř šedesát procent výnosů přitom plyne z prodeje domácích interpretů.
Suverénní jedničkou se v britském žebříčku prodejnosti alb za uplynulý rok stala britská popová zpěvačka Dido s deskou Life for Rent, která na několik týdnů ovládla i český hudební trh.
Další příčky obsadilo například album Hopes and Fears britské kapely Keane či deska Friday’s Child vítěze domácího kola soutěže Pop Idol, obdoby klání Česko hledá SuperStar, Willa Younga.
Lákadlem pro britské hudební fanoušky je i to, že na tamním trhu vyjde přes šedesát procent prodávaných CD na méně než deset liber, tedy maximálně na 450 korun, uvádí BBC News.
Řada britských populárních interpretů se navíc zasazuje za to, aby se originální hudební nosiče ještě zlevnily. Jedním z nich je už několik let i zpěvák Robbie Williams, hlavní hvězda britského šoubyznysu.
Ten se ještě před rokem nechal slyšet, že se svým fanouškům vůbec nediví, když si alba raději načerno vypalují, než aby si je koupili. “Za ty peníze bych si vlastní desku nekoupil ani já,” dodal tehdy ironicky Williams.

MEZITITULEK: Pod stromeček? DVD
Hlavním tahákem britského předvánočního trhu jsou v současné době hudební DVD. Podle Petera Jamiesona se značné oblibě těší především záznamy živých koncertů či výroční Best Of výběry nejlepších hudebních videoklipů.
“Prodej DVD vzrostl meziročně dokonce o 41 procent,” uvedl Jamieson. Bestsellerem byla podle něj především speciální edice Definitely Maybe britské kapely Oasis.

Hospodářské noviny, 9.12.2004, autor: Irena Zemanová

×

Screenvision mění pozici

Starší článek

Vivendi i její bývalý šéf Messier dostali pokutu milion eur

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více