Premiéra televizního seriálu o investování bude 4. ledna

28. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Premiéru první části sedmidílného vzdělávacího seriálu o investování na kapitálových trzích bude Česká televize vysílat 4. ledna na programu ČT2. Na úvod se diváci seznámí se základními pojmy a principy nakupování cenných papírů, uvedla mluvčí Komise pro cenné papíry Ivana Sedláčková.
Další části se budou zaobírat například individuálním a kolektivním investováním, hlavními riziky hrozícími na kapitálových trzích, informačními zdroji nebo Garančním fondem obchodníků s cennými papíry. Kdo nestihne ani jedno pokračování, může si počkat na závěrečnou část, která shrne obecné investiční zásady.
Mnoho investorů, zejména drobných, nerozumí dobře nabízeným produktům a službám a dostatečně si neuvědomuje rizika spojená s investováním, vysvětlovala komise vstup na televizní obrazovky. Řada osob např. zbytečně nalétla výkupčím cenných papírů, kteří je připravili o značné částky. V porovnání s vyspělými státy mají Češi velký podíl úspor na účtech bank, které reálně nevydělávají.
„Většina lidí si spojuje kapitálový trh s něčím, co je příliš složité a je ‚jen pro bohaté‘,“ doplnila členka prezidia KCP Lucie Matolínová.
Seriál je součástí dlouhodobého projektu Rádce investora, který komise připravila pro různé vrstvy obyvatelstva od úplných začátečníků přes studenty odborných škol až po státní správu. Projekt zahrnuje i publikace, semináře, speciální webové stránky www.radce-investora.cz či prezentace na rozhlasových vlnách.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.