Používání mobilů v EU stoupá – má ho 83 % Evropanů

8. 12. 2004 11:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Počet uživatelů mobilních telefonů stále stoupá – v rozšířené EU má mobil 83 % Evropanů. Uvedla to Evropská komise. V zemích původní patnáctky má podle EK mobilní telefon 87 % lidí, což je o šest procent více než loni. Počet aktivních mobilů ve všech pětadvaceti zemích EU dosahuje 379 milionů.
Co se týká České republiky, EK hovoří o 99 %. To se zhruba shoduje s odhady českých operátorů a analytiků, podle nichž by na konci roku mělo na sto obyvatel připadnout zhruba 103 mobilních telefonů. Neznamená to však, že každý člověk má mobil; mezi staršími lidmi a dětmi je jich méně. Naopak někteří mají více SIM karet.
Zpráva EK dále uvádí, že služby mobilních operátorů třetí generace (3G) používá v EU 2,6 milionů lidí. Evropská komise uvádí, že nejméně 43 procent populace by mělo mít možnost tyto služby koncem roku využívat. Telefony třetí generace nabízejí například zvuk v CD kvalitě, přehrávač MP3, stereofonní reproduktory, přístup k trojrozměrným hrám či telefonní hovory s přenosem obrazu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.