Pivní magazín si stěžuje Radě pro reklamu na kampaň Budvaru
Pivní magazín podal stížnost Radě pro reklamu na reklamní kampaň Budějovického Budvaru v tisku a na internetových stránkách www.budvartv.cz. Jejím mottem je “Zachraňte s Budvarem poctivé české pivo”. “Tato kampaň odporuje Kodexu reklamy – není čestná ani pravdivá,” řekl Jaroslav Novák, šéfredaktor a spolumajitel Pivního magazínu. “Od Rady pro reklamu jsme takovou informaci neobdrželi, proto nebudeme zatím reagovat,” uvedl Budvar.
Rada pro reklamu podle výkonného ředitele Zbyňka Roubala obdržela ještě jinou stížnost na reklamní kampaň Budvaru. Podáními by se rada mohla zabývat ve čtvrtek 9. prosince poté, co se k věci vyjádří vedení pivovaru.
Reklama pivovaru podle Nováka vytváří nepravdivý dojem, že ostatní výrobci nedělají poctivé české pivo. Vzbuzuje také zdání, že pouze nápoj vařený podle “desatera Budvaru” je skutečně “poctivé české pivo”. “Poškozuje to ostatní pivovary,” uvedl Novák.
Pivovary v Česku se podle něj dělí na velkovýrobce, kteří používají moderní technologie, a na pivovary, které vaří klasickou cestou. “Budvar k nim však rozhodně nepatří,” podotkl Novák.
“Pokud se to bude řešit na nějaké mezipivovarské úrovni, tak se to bude řešit na schůzce Iniciativy zodpovědných pivovarů. Ta by měla být v tento měsíc, zřejmě příští týden,” řekl ČTK předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.