Pfizer stáhnul reklamu na Celebrex, prodává ho dál
Americký farmaceutický koncern Pfizer Inc. stáhnul reklamu na problematický preparát Celebrex proti artritidě. Oznámila to tisková mluvčí amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léků (FDA), který podle revize nových dat spojuje užívání léku se zvýšeným rizikem srdečního infarktu. Podnik ale nemá v plánu lék stáhnout z prodeje.
Úřad požádal minulý pátek večer Pfizer, aby reklamu na Celebrex stáhnul, a firma požadavku vyhověla, uvedla mluvčí FDA. Celebrex měl silnou propagaci v televizních spotech i v časopisech. V minulém roce dosáhly tržby za preparát téměř dvou miliard dolarů.
FDA nyní pracuje s Pfizerem na odpovídajícím informování lékařů o nových poznatcích o preparátu. Generální ředitel Pfizeru Hank McKinnell v neděli oznámil před zveřejněním zprávy FDA o reklamě, že doktoři by si měli být vědomi rizik při předepisování léku pacientům. McKinnell dodal, že společnost nemá v úmyslu stáhnout Celebrex z prodeje.
“Necháváme Celebrex na trhu, protože je vhodným řešením pro mnoho, mnoho pacientů,” řekl McKinnell. V pátek Pfizer oznámil, že užívání Celebrexu zvyšuje riziko srdečního infarktu více než dvojnásobně, napsala agentura Reuters.
Celebrex slouží hlavně při léčbě artritidy a patří do stejné kategorie jako lék Vioxx společnosti Merck. Vioxx byl ale v září stažen z trhu kvůli podobným problémům.