Oranžová revoluce v Kyjevě posloužila jako reklama pro turistiku
“Oranžová revoluce” v Kyjevě se stala dobrou reklamou pro turistický byznys na Ukrajině. Kyjevské turistické kanceláře nyní nestíhají přijímat objednávky od zahraničních partnerů. Podívat se do ukrajinského hlavního města si najednou přejí desetitisíce cizinců.
Podle šéfa ukrajinského sdružení touroperátorů Igora Golubjacha “byla revoluce nejlepší reklamní akcí v zemi za několik posledních let”. “A nebylo by správné, kdybychom jí nevyužili, kdybychom nerozšířili možnosti přijímání zahraničních turistů,” řekl.
Evropany a Američany nyní nejvíce zajímá Kyjev. Zahraniční cestovní kanceláře žádají, aby do programu jejich skupin byla zařazena také návštěva náměstí Nezávislosti, aby se hosté mohli projít mezi stany demonstrantů a aby mohli navštívit místa nedávných demonstrací a blokád. Mnohé dokonce chtějí, aby jejich klienti mohli navštívit štáby kandidátů na prezidenta.
Turistický boom vznikl ihned po 8. prosinci, kdy parlament přijal klíčové zákony nezbytné pro řešení politické krize. Mnozí turisté chtějí přijet na Ukrajinu v den hlasování, aby mohli být přímými svědky opakovaného druhého kola voleb nové hlavy ukrajinského státu. Této žádosti ale bude obtížné vyhovět. Všechny hotely už jsou totiž rezervovány pro zahraniční pozorovatele a novináře, kterých budou tisíce.
Ukrajinské sdružení touroperátorů je ale poněkud znepokojeno tím, že v tomto velkém návalu turistů téměř nejsou Rusové. “Ti dokonce ruší svoje zimní dovolené v Karpatech. Turistické kanceláře ale doufají, že je to jen dočasný jev,” podotkl Golubjach.