Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

O 12 digitálních licencí usiluje 32 firem

Redakce MAM22. 12. 2004

O tucet digitálních licencí, na něž vyhlásila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tendr, usiluje 32 společností. Rada obdržela celkem 50 žádostí na licencování celkem 38 programů, některé firmy totiž podaly na jeden program dvě přihlášky – pro digitální síť B i C.
Do souboje o licenci se se čtyřmi novými programy pouští mimo jiné televize Nova, zpravodajská televize Z1 finanční skupiny J&T, Febio TV Fera Feniče, regionální televize i hudební či teleshoppingová stanice. Rada vyhlásila tendr na digitální licence ve dvou ze tří současných sítích na počátku listopadu, termín pro posílání přihlášek skončil v úterý v 16 hodin.
Ještě před několika dny přitom média registrovala, že do tendru se nepřihlásil jediný zájemce; odvozovala z toho, že o licence není zájem. “V pondělí přišlo pět žádostí, dnes zbytek, předtím nic,” shrnul předseda rady Petr Pospíchal. Zájemci tak čekali na poslední chvíli.
Nova oznámila, že pro digitální vysílání plánuje celkem pět programů. Kromě současného programu šířeného analogovým způsobem, jehož licenci Nova považuje podle své právní expertizy za způsobilou i pro digitální vysílání, by ráda vysílala i další čtyři programy. Nové programy by byly zaměřeny na film, seriály, sport a zpravodajství. “Chtěli bychom uspět tak, abychom do budoucna obsadili jednu digitální síť,” řekl v této souvislosti generální ředitel televize Petr Dvořák.
Finanční skupina J&T již provozuje zpravodajskou televizi na Slovensku se jménem TA3. Nyní míří do Česka s projektem “sesterské” televize Z1. Do rozjezdu stanice je přitom ochotna investovat stovky milionů korun.
Také Fero Fenič zveřejnil svůj projekt celoplošné “televize životního stylu” Febio TV, v níž by měly prostor seriály, seriozní zpravodajství či dokumenty. Hodlá vsadit na svou pověst producenta úspěšných televizních pořadů, technické zázemí i okruh desítek osvědčených spolupracovníků. Finanční náklady přitom zástupci Febia TV odhadují na půl až jednu miliardu korun.
Rada nyní všechny žádosti posoudí a popřípadě požádá žadatele o jejich doplnění. Do 90 dnů od vyhlášení tendru na počátku listopadu musí vyhlásit termín veřejného slyšení žadatelů. Přibližně do tří měsíců po veřejném slyšení by rada měla rozhodnout o držitelích licencí. Žadatel je pak povinen začít vysílat do 360 dnů, tedy zhruba do poloviny roku 2006.
Digitální vysílání – v současné době zatím jen zkušební – by mělo lidem přinést lepší obraz, více kanálů a doplňkové služby, například možnost posílání mailů či více informací o vysílaných pořadech. Pro příjem digitálního vysílání je však nutný takzvaný set-top box, jehož cena nyní začíná zhruba na dvou až třech tisících korunách.

Seznam žadatelů o licenci na digitální vysílání následuje:

Barrandov Studio, a.s.

CET 21, spol. s r.o.

COQUA, spol. s r.o.

CZECH INFOLINE s.r.o.

Dramedy Productions s.r.o.

EDCR – Europe Développement Czech Republic, a.s.

EVROPA 2 severní Čechy, s.r.o.

FMTV a.s.

FTV Prima, spol. s r.o.

FTV, spol. s r.o.

Galaxie sport, s.r.o.

GENUS TV, a.s.

METEOPRESS, spol. s r.o.

Michael Kralert

MILK and HONEY, s.r.o.

MINORITY a.s.

OMNICOM Praha, spol. s r.o.

První zpravodajská a.s.

REGION MEDIA, s.r.o.

Regionální Televizní Agentura, a.s.

SPORT 5 a.s.

Stanice O, a.s.

TELEPACE s.r.o.

Televize FEBIO, s.r.o.

Televize Paráda, s.r.o.

TERRA TV, s.r.o.

THE CHERRY ORCHARD, s.r.o.

TV LYRA s.r.o.

TV Pohoda s.r.o.

TV Pohoda II. s.r.o.

Typografické studio Trilabit s.r.o.

United Teleshop s.r.o.

Zdroj: Rada RTV

×

Profesionalizovaná armáda si pořídila nové internetové stránky

Starší článek

Čína přísněji proti pirátům

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více