Budování zpravodajského programu i vytvoření zásad chování editorů a redaktorů uvnitř i vně České televize, to považuje za své hlavní úkoly nový šéfredaktor zpravodajství veřejnoprávní televize Michal Petrov. Petrov to řekl členům Rady ČT, kterým se tak na jejich zasedání představil hned první den svého působení ve funkci.
Jak uvedl, funkce šéfredaktora podle něj neznamená spojení jen s ústředním děním v ČR. „Samozřejmě počítám s tím, že důležitou roli budou hrát i regionální zprávy a zprávy ze zahraničí, ke kterým mám blízko, zvláště s ohledem na své poslední působiště,“ uvedl Petrov, který naposledy pracoval jako editor českého vysílání BBC.
Předtím působil jako vedoucí zahraniční redakce časopisu Týden, jako vedoucí domácí redakce Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu; ještě předtím byl šéfredaktorem soukromé rozhlasové stanice Frekvence 1. „Do ČT se vracím po nějakých deseti letech,“ poznamenal Petrov.
Vytvoření zásad chování editorů a redaktorů se netýká jen způsobu jejich práce, například ve výběru témat ke zpravodajskému zpracování. Zásady budou mít podle Petrova široký záběr a budou zahrnovat i aktivity redaktorů mimo televizi. Například nebudou moci spolupracovat – byť externě – s jinými společnostmi než s ČT. „Řekněme, že takové aktivity by byly neslučitelné s veřejnoprávní rolí České televize,“ řekl Petrov.
Čtyřiadvacetihodinový zpravodajský kanál a vytváření zásad pro editory a redaktory ČT nejsou pro Petrova jediným úkolem. Podle svých slov se bude podílet i na „vyladění“ současného provozu redakce zpravodajství ČT.
Předchozí šéfredaktor zpravodajství Karel Novák byl odvolán k poslednímu září; byl ale zároveň pověřen vedením zpravodajství ostravského studia ČT. Funkci šéfredaktora v říjnu a listopadu vykonával ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?