Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nové stanice ČRo se zaměří na zprávy, vážnou hudbu a na mladé

Redakce MAM13. 12. 2004

Český rozhlas chystá pro vysílání v budovaných digitálních sítích tři nové programy. Jeden bude věnován pouze zpravodajství a publicistice, další má být vyhrazen vážné hudbě a třetí by měl být stanicí pro mladé posluchače. Záměr již schválila programová rada rozhlasu, sdělil ředitel ČRo 1 – Radiožurnálu Alexandr Pícha.
Stanice s názvem D-Dur má posluchačům nabízet vážnou hudbu 24 hodin denně. Větší prostor oproti současnému stavu tak podle Píchy dostanou Symfonický orchestr ČRo a díla z rozhlasového archivu. Schéma bude čerpat i ze sítě Evropské vysílací unie (EBU), jejíž je ČRo členem.
Zpravodajská a publicistická stanice má prozatím pracovní název D-Žurnál. Rozjezd nových stanic D-Dur a takzvaného D- Žurnálu chce rozhlas do značné míry postavit na zdrojích stanic Vltava a Radiožurnál. “Například přímé přenosy událostí, významných tiskových konferencí a sportu bude pro takzvaný D- Žurnál zajišťovat Radiožurnál,” uvedl Pícha.
V dobách analogového vysílání se mladí lidé své hudební stanice i přes letité plány rozhlasu nedočkali – v analogovém éteru totiž nezůstaly pro program s označením ČRo 4 kmitočty. S nástupem digitálních sítí si mladí posluchači zřejmě přijdou na své, o podobě stanice ale rozhlas podle Píchy ještě vede diskusi. Celkem tak Český rozhlas plánuje v každém regionu vysílat prostřednictvím šesti až sedmi stanic, uvedl Pícha. Jakou proměnou projdou vlivem nových programů současné stanice Radiožurnál, Vltava a Praha, Pícha neuvedl.
Náklady na nové stanice by neměly v příštím roce přesáhnout pět milionů korun, uvedl Pícha. Více si rozhlas podle něj nemůže dovolit, protože pomalu se rozvíjející digitální vysílání bude mít zpočátku malý efekt. Digitální vysílání totiž bude možné do roku 2006 naladit zejména v Praze a Brně; počet diváků, kteří prostřednictvím takzvaných set-top boxů mohou sledovat digitální vysílání, navíc v celé republice nepřekračuje 10.000. “Hlavně jsme ale tvrdě omezováni rozhlasovými poplatky, které se přes inflaci a zdražování všech vstupů nezvýšily sedm let,” uvedl ředitel ČRo.
V současné době fungují tři zkušební digitální sítě pro televizní a rozhlasové vysílání, pouze jedna z nich je však celoplošná, neboť pokrývá území se zhruba 70 procenty obyvatel ČR. Právě tuto síť zřejmě bude využívat Česká televize a ČRo. Pokud Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dotáhne do konce již vyhlášené výběrové řízení na televizní licence, mohly by první digitální sítě s programy začít svůj regulérní provoz na konci roku 2005 či na počátku roku 2006.

×

Portugalský reportér odsouzen za to, že kryl svůj zdroj

Starší článek

TV Praha rozšířila vysílání do Mníšku pod Brdy a okolí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více