Navrcholu.cz: Seznam je bránou
Nejnavštěvovanější český internetový portál Seznam.cz je jednoznačně nejčastěji používanou bránou do českého Internetu. Podle listopadových statistik návštěvnosti českých webů sledovaných službou Navrcholu.cz (www.navrcholu.cz) společnosti Internet Info představuje Seznam více než polovinu (52 %) z celkového počtu návštěv přicházejících z vyhledávačů.
Největší roli ve vyhledávání Seznamu hraje katalog, protože téměř 37 % přišlo právě odtud (20 % bylo výsledkem hledání v katalogu, téměř 17 % pak výsledkem ručního procházení katalogu). Až za těmito dvěma službami následuje fulltextové vyhledávání s bezmála 15 % návštěv.
Druhý skončil vyhledávač Google se skoro 22 % návštěv, započteme-li všechny jeho národní varianty dohromady. Třetím nejpoužívanějším vyhledávačem je Centrum.cz se součtem představujícím téměř 8 %. Atlas je s necelými 7 % za Centrem v těsném závěsu. Jyxo se samostatně pohybuje u hranice 2 %. Právě na jeho technologii však pracuje fulltextové vyhledávání Seznamu.
“Z vítězství Google.com nad fulltextovým vyhledáváním Seznamu nelze automaticky vyvozovat, že nejvíce českých uživatelů používá pro fulltextové vyhledávání právě Google. Měřená data pouze dokládají, že české weby jsou více navštěvovány prostřednictvím vyhledávání Googlu než fulltextem Seznamu, svůj významný podíl na tom však mohou mít zahraniční uživatelé,” uzavírá product manager Internet Info Ján Simkanič.
-red-
Vyhledávač / Podíl
Únor 04 / Listopad 04
1. Seznam.cz (celkem) 48,54 %, 51,59 %
katalog, 38,53 %, 36,66 %
fulltext, 9,99 %, 14,93 %
2. Google (celkem), 25,46 %, 21,69 %
Goolge.com, 16,34 %, 15,52 %
Google Slovensko, 1,25 %, 1,44 %
Google Německo, 1,62 %, 0,87 %
3. Centrum (celkem), 6,57 %, 7,83 %
mix, 3,31 %, 5,23 %
katalog, 2,32 %, 2,07 %
4. Atlas.cz (celkem) 6,72 %, 6,82 %
mix, 4,09 %, 4,21 %
katalog, 2,44 %, 2,34 %
5. Jyxo.cz, 0,86 %, 1,92 %
6. Zoohoo.cz, 0,89 %, 1,39 %
7. NAVRCHOLU.cz, 1,09 %, 1,25 %
8. MSN (celkem) 1,19 %, 0,95 %