Na pulty přicházejí milióny lahví sektu

21. 12. 2004 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Celou třetinu roční produkce, což je asi pět miliónů lahví sektu, odzátkují v závěru roku tuzemští spotřebitelé. Vánoce a Silvestr ale znamenají vyšší zisky i pro pivovary. Prodej alkoholických nápojů vrcholí právě v těchto dnech.
Prosinec je absolutní špičkou především pro producenty sektů. Například Bohemia Sekt očekává, že o letošních svátcích vypijí lidé v Česku přibližně tři a půl miliónů lahví z produkce staroplzenecké společnosti, tedy zhruba o čtyři sta tisíc více než loni ve stejném období. Ukazují na to vysoké prodeje o uplynulém víkendu, který byl poslední před vánočními svátky. Vrchol nákupní horečky ale čeká výrobce zítra.

MEZITITULEK: Bohemia Sekt víc exportuje
„Koncentrace nákupů se tradičně soustředí do několika málo dní. Máme pro tyto účely sestavený zvláštní tým, který nepřetržitě koordinuje distribuci,“ potvrdil obchodní ředitel Bohemia Sektu Dalibor Šebela. Společnost se sedmdesátiprocentním podílem na trhu nyní dodává do obchodní sítě denně na sto tisíc lahví, dvousměnný provoz v podniku bude přerušen jen na vánoční svátky.
Výrazný silvestrovský nárůst ale zaznamenala firma i v případě exportu. Nejvíce vyváží na Slovensko, zvýšený zájem ale zaznamenala i v poměrně novém teritoriu – v Belgii, a to se značkou Bohemia sekt Prestige brut, a v minulých dnech i při vstupu na ruský trh.
Konec roku bude tradičně znamenat prodejní špičku i pro dvojku na českém trhu – společnost Soare Sekt z Jablonce nad Nisou.

MEZITITULEK: Na odbyt jde i pití pro děti
Firma, která má podle odhadu agentury ACNielsen na domácím trhu zhruba čtvrtinový podíl, očekává výrazný meziroční nárůst. „Loni v prosinci jsme prodali osm set padesát tisíc lahví sektů, letošní prosinec jsme plánovali milión, ale podle posledních odhadů to bude ještě více,“ uvedla mluvčí firmy Hanka Verlová.
Zvýšený zájem očekává také u dětského nealkoholického „šampaňského“ Robby Bubble, kterého Soare Sekt produkuje i při klesajícím trhu ročně jeden a půl miliónu lahví.
Celkově by tak měla být spotřeba určitě vyšší než v závěru loňského roku, kdy se podle údajů agentury ACNielsen na přelomu prosince a ledna prodalo ve velkých obchodech až 1,2 miliónu litrů sektů za 169 miliónů korun.

MEZITITULEK: Pivovary zvyšují výstav
Výrazně vyšší spotřebu svých produktů ale očekávají v závěru roku i pivovary. „Loni jsme v prosinci prodali v porovnání s listopadem o pětadvacet procent více prémiové značky Pilsner Urquell. Letos to bude srovnatelné,“ říká mluvčí největšího českého pivovaru – Plzeňského Prazdroje – Alexej Bechtin. Firma tak už třetím rokem vytáhla do boje o zákazníka se speciální vánoční kampaní, která znamená hned druhou největší prodejní špičku po letních měsících.
Vánoční speciály dávají na trh například i pivovary z ústecké skupiny Drinks Union. Společnost už v polovině prosince předstihla svou loňskou produkci. „Zájem je velký, třeba v případě vánočního Březňáka byla dokonce ještě teď před svátky vyprodána celá speciální uvařená várka,“ uvedl mluvčí skupiny Miroslav Slaný.

Jak se prodává sekt v létě a koncem roku
(v miliónech litrů v obchodech s plochou nad 400 metrů čtverečních)
2001
Červenec 0,56
Prosinec 1,25
2002
Červenec 0,54
Prosinec 1,57
2003
Červenec 0,61
Prosinec 1,17
2004
Červenec 0,58
Prosinec očekává se rekord

Zdroj: ACNielsen

Hospodářské noviny, 21.12.2004, autor: Miroslav Petr

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení