Mluvčí pojišťoven tvrdí, že pletky s šéfem nemají
Běžná pojišťovací praxe se dost liší od té, která byla vylíčena v televizním seriálu Pojišťovna štěstí. Shodují se na tom mluvčí tuzemských pojišťoven, které především odmítají možnost svého románku se šéfem. Líbily se jim ale scény se záplavami, jež podle nich ukázaly, že pojišťovnictví má také svou lidskou stránku.
“Běžná praxe v pojišťovnictví se od seriálu liší úplně,” prohlásila mluvčí ČSOB Pojišťovny Kateřina Hamerská. “Náš generální ředitel se nejmenuje Tomáš, ale Jeroen, já také nejsem Anička, ale Kateřina, a nic ani nenasvědčuje tomu, že by ředitel přišel na Štědrý den ke mně domů s prstenem,” usmála se.
Mezi televizním seriálem a realitou v České pojišťovně je velký rozdíl, řekl mluvčí ČP Václav Bálek. Personální situace jim prý naštěstí neumožňuje ztrácet energii v mimoprofesních oblastech. “Televizní pojišťovna byla napsána ještě podle starého modelu, který ale v určité míře funguje dodnes v jiných pojišťovnách. U nás máme model nový, bez Harryho, ale zato s klientským servisem,” dodal.
Pojišťovnictví bylo představeno divákům jako zajímavý, multidisciplinární obor, který zahrnuje matematiku, ekonomii, technické odbornosti, marketing, práci s lidmi, informační technologie, obchod a mnohé další činnosti, míní mluvčí Kooperativy Marek Vích.
“Sice jsem nebyl z časových důvodů zcela pravidelným divákem seriálu, nicméně trochu nelogické mi přišlo, když hlavní hrdinka odmítala pojistné plnění z životního pojištění svého tragicky zesnulého manžela,” podotkl.
Mluvčí Pojišťovny UNIQA Petra Strejčková upozornila na to, že velmi názorně a reálně však byla vystižena scéna s povodní. “Naši likvidátoři řeší tyto situace samozřejmě také v terénu, kde se setkávají s klienty, kteří se ocitli v nelehké životní situaci. Proto také často vyslechnou různé životní osudy, což bylo v seriálu také dobře vylíčeno,” poznamenala.
Každý ze 13 dílů Pojišťovny štěstí zhlédlo podle údajů Novy 3,256 milionu diváků, což je 38,4 procenta dospělé populace; sledovalo jej tak 66 lidí z 100 před obrazovkami. Jeho příznivci se dočkají i druhé řady tohoto seriálu.