Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Média pátrají mezi turisty po snímcích zachycujících cunami

Redakce MAM29. 12. 2004

Někteří zahraniční turisté, kterým se už podařilo vrátit z oblasti jižní Asie postižené v neděli zemětřesením a zejména ničivými vlnami cunami, si možná přijdou na pěkné peníze – pokud se jim podaří prodat videopásky zachycující dostatečně děsivě katastrofu, kterou živly napáchaly. Tiskové agentury a televizní stanice v USA totiž pátrají mezi turisty po filmových materiálech, které by mohly předložit veřejnosti, píše agentura AP.
Americké televizní společnosti sice vyslaly do postižené oblasti zpravodajské týmy, ty ale mohou zaznamenat jen spoušť, kterou po sobě vlny zanechaly. Svým divákům však chtějí zprostředkovat i okamžiky, kdy živly udeřily, a to jim mohou fakticky zajistit jen autentické záběry pořízené některým pohotovým turistou.
Televizní stanice agentury AP (AP Television News) například nyní soupeří o takové záběry s další zpravodajskou agenturou Reuters. APTN už v pondělí vyslala své zástupce na letiště v šesti evropských i asijských zemích, aby kladli turistům otázku, zda se jim podařilo cunami zachytit.
Stejným úsilím se ale netají ani další agentury a televize jako CNN, Fox News Channel či MSNBC, které vývoj v postižené jižní Asii vydatně pokrývají.
Zatím nejautentičtější záběry, které se takto podařilo získat, zachycují ze střechy hotelu v thajském Pa Tongu, jak se gigantická vlna rozbíjí o pobřeží a dere se do budov a ulic. Autorem je jeden australský turista, od něhož videozáznam koupila místní televizní stanice okamžitě potom, co přiletěl do Sydney.
Další velmi často zveřejňované záběry ukazují vyděšené turisty, které vyhnala cunami z pláže na Srí Lance.
Faktem je, že pokud jde o autentické záběry, zpravodajské agentury i televizní stanice jsou na turistech plně závislé. V okamžiku, kdy cunami udeřily se svou ničivou silou, “žádné týmy s televizními kamerami pochopitelně na plážích nebyly”, konstatuje Chuck Lustig, který řídí zahraniční zpravodajskou redakci v americké televizní síti ABC News.
Sdělovací prostředky se budou o obrazové materiály pořízené turisty zajímat ještě několik dní – jak bude průběžně vzrůstat počet obětí, dodává Lustig. A připomíná, že v postižené oblasti je ještě řada míst, kam se zatím nedostali ani novináři, ani humanitární organizace, ani místní záchranné týmy.

×

Cinzano nejprodávanějším vermutem v ČR

Starší článek

Nizozemsko udělilo první pokutu za spam

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více