Lidé si k Vánocům přejí „něco na sebe“ a elektroniku

3. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Lidé si nejčastěji přejí najít pod vánočním stromečkem „něco na sebe“ a elektroniku. Po novém oblečení, obuvi či šperku touží především ženy, elektronika je pak snem spíše mužů. Ne vždy se však přání s obsahem vánočního balíčku shoduje. Například hračky a hry by rádo dostalo pouze 1,5 procenta Čechů, darovat je však hodlá zhruba každý třetí. Vyplývá to z průzkumu agentury Median.
Kromě ošacení a elektroniky by osloveným udělaly radost také knihy, hudební nebo filmové nosiče, klenoty a hodinky. Méně skromní očekávají dovolenou, motocykl nebo auto. Mezi odpověďmi se v průzkumu ocitla i přání vyššího důchodu, zdraví či miminka, uvádí Median.
Elektroniku si přeje každý druhý muž i každá čtvrtá žena. Mnoho z nich bude zřejmě zklamaných, protože ji svým blízkým hodlá pořídit zhruba desetina oslovených. Naopak oblečení, které si přeje třetina mužů i žen, bude vánoční balicí papír ukrývat nejčastěji. Mezi dárky se budou také často vyskytovat hry, knihy, kosmetika a kožené zboží. Movitější lidé kupují k Vánocům i klenoty a domácí spotřebiče.
Zatímco více než polovina mužů o dárcích zatím pouze přemýšlí a nákup nechává na posledních 14 dní, třetina žen je pořizuje již dva a více měsíců před Štědrým dnem.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.