Lidé si nejčastěji přejí najít pod vánočním stromečkem „něco na sebe“ a elektroniku. Po novém oblečení, obuvi či šperku touží především ženy, elektronika je pak snem spíše mužů. Ne vždy se však přání s obsahem vánočního balíčku shoduje. Například hračky a hry by rádo dostalo pouze 1,5 procenta Čechů, darovat je však hodlá zhruba každý třetí. Vyplývá to z průzkumu agentury Median.
Kromě ošacení a elektroniky by osloveným udělaly radost také knihy, hudební nebo filmové nosiče, klenoty a hodinky. Méně skromní očekávají dovolenou, motocykl nebo auto. Mezi odpověďmi se v průzkumu ocitla i přání vyššího důchodu, zdraví či miminka, uvádí Median.
Elektroniku si přeje každý druhý muž i každá čtvrtá žena. Mnoho z nich bude zřejmě zklamaných, protože ji svým blízkým hodlá pořídit zhruba desetina oslovených. Naopak oblečení, které si přeje třetina mužů i žen, bude vánoční balicí papír ukrývat nejčastěji. Mezi dárky se budou také často vyskytovat hry, knihy, kosmetika a kožené zboží. Movitější lidé kupují k Vánocům i klenoty a domácí spotřebiče.
Zatímco více než polovina mužů o dárcích zatím pouze přemýšlí a nákup nechává na posledních 14 dní, třetina žen je pořizuje již dva a více měsíců před Štědrým dnem.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).