Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lauder: od byznysu k politice

Redakce MAM14. 12. 2004

Ještě stále je to první liga, ale po odpadnutí z boje o pohárové příčky už to v současnosti nestačí ani na klidný střed tabulky. Postavení amerického podnikatele Ronalda Laudera v žebříčku nejbohatších lidí planety, který každoročně sestavuje magazín Forbes, se v průběhu posledních let setrvale zhoršovalo. Padající akcie jeho středoevropského mediálního byznysu v tom sehrály důležitou roli.
V letošním pořadí, zveřejněném časopisem v září, patří Lauderovi 277. místo s odhadovaným jměním v hodnotě dvou miliard dolarů. Ještě před třemi lety se Lauder objevil na 138. pozici díky vlastnictví reprezentujícímu 3,2 miliardy dolarů. A v roce 1999 mu podle Forbesu říkalo pane jmění čítající takřka čtyři a půl miliardy dolarů.
Lauder vděčí za své postavení mezi světovou elitou matce Estée, která v roce 1946 založila kosmetickou společnost. Smyslem jejího tehdejšího vzniku byl prodej pleťového krému vyvinutého maďarským strýčkem. Dnes firma ve Spojených státech ovládá polovinu trhu se špičkovou kosmetikou a její celosvětové tržby překračují pět miliard dolarů.
Rodina po letošní smrti Estée Lauder prodala část akcií, přesto si v podniku udržuje podíl ve výši 46 procent, což představuje většinu hlasovacích práv.
Sám Ronald Lauder se kromě investic do televizních společností ve východní Evropě a Izraeli věnoval podnikání především v Maďarsku. V zemi svých předků působil v bankovním sektoru a pokusil se obnovit proslulost tamního vinařství.
Lauder vlastní rozsáhlou uměleckou sbírku, jejíž cena se odhaduje na 450 miliónů dolarů.
Začátkem osmdesátých let Ronald Lauder opustil své funkce v rodinné firmě a začal se věnovat politice. Ronaldu Reaganovi pomáhal v jeho předvolební kampani v roce 1980, za což byl odměněn nejprve postem ve vedení ministerstva obrany a poté úřadem amerického velvyslance ve Vídni. Jeho politickou kariéru ukončila porážka ve volbách newyorského starosty v roce 1989.

Hospodářské noviny, 14.12.2004

×

Nejšetrnější Švýcaři

Starší článek

ČT a Nova chystají na Silvestra superčísla osvědčených pořadů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více