Lauder: od byznysu k politice

14. 12. 2004 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ještě stále je to první liga, ale po odpadnutí z boje o pohárové příčky už to v současnosti nestačí ani na klidný střed tabulky. Postavení amerického podnikatele Ronalda Laudera v žebříčku nejbohatších lidí planety, který každoročně sestavuje magazín Forbes, se v průběhu posledních let setrvale zhoršovalo. Padající akcie jeho středoevropského mediálního byznysu v tom sehrály důležitou roli.
V letošním pořadí, zveřejněném časopisem v září, patří Lauderovi 277. místo s odhadovaným jměním v hodnotě dvou miliard dolarů. Ještě před třemi lety se Lauder objevil na 138. pozici díky vlastnictví reprezentujícímu 3,2 miliardy dolarů. A v roce 1999 mu podle Forbesu říkalo pane jmění čítající takřka čtyři a půl miliardy dolarů.
Lauder vděčí za své postavení mezi světovou elitou matce Estée, která v roce 1946 založila kosmetickou společnost. Smyslem jejího tehdejšího vzniku byl prodej pleťového krému vyvinutého maďarským strýčkem. Dnes firma ve Spojených státech ovládá polovinu trhu se špičkovou kosmetikou a její celosvětové tržby překračují pět miliard dolarů.
Rodina po letošní smrti Estée Lauder prodala část akcií, přesto si v podniku udržuje podíl ve výši 46 procent, což představuje většinu hlasovacích práv.
Sám Ronald Lauder se kromě investic do televizních společností ve východní Evropě a Izraeli věnoval podnikání především v Maďarsku. V zemi svých předků působil v bankovním sektoru a pokusil se obnovit proslulost tamního vinařství.
Lauder vlastní rozsáhlou uměleckou sbírku, jejíž cena se odhaduje na 450 miliónů dolarů.
Začátkem osmdesátých let Ronald Lauder opustil své funkce v rodinné firmě a začal se věnovat politice. Ronaldu Reaganovi pomáhal v jeho předvolební kampani v roce 1980, za což byl odměněn nejprve postem ve vedení ministerstva obrany a poté úřadem amerického velvyslance ve Vídni. Jeho politickou kariéru ukončila porážka ve volbách newyorského starosty v roce 1989.

Hospodářské noviny, 14.12.2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.