Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Jen čtvrtina Čechů by chtěla trávit Vánoce bez televize.

Redakce MAM21. 12. 2004

Češi rádi slaví Vánoce doma, mají rádi vánoční filmy a jen čtvrtina z nich by chtěla trávit svátky bez televize. Vyplývá to z průzkumu agentury Research International (RI) v 11 evropských zemích, který si nechala zpracovat společnost UGC Europe Inc., jejíž součástí je i provozovatel kabelové televize a internetu UPC. Průzkum byl zaměřen nejen na vztah k tomuto svátku a způsobu oslavy, ale i na přístup k televizi.
V soukromí domova jen se členy rodiny slaví Vánoce podle průzkumu 82,1 procenta Čechů. To je o 5,6 procenta více než druzí Slováci a o sedm procent více než třetí Maďaři. Nejméně podle RI slaví Vánoce doma s rodinou ve Francii (40,1 procenta) a v Nizozemsku (40 procent).
Nejvíc vánočních stromečků ozdobí Poláci, podle RI jej má doma 97,6 procenta obyvatel; v ČR je to 93,8 procenta, což Čechy řadí na čtvrté místo mezi zkoumanými státy. Nejméně vánočních stromků mají zřejmě na severu Evropy – doma jej má podle RI 67,9 procenta Švédů a 74 procent Norů.
Kostel během Vánoc navštíví 90,7 procenta Poláků, což je výrazně více, než u ostatních sledovaných zemích; druzí jsou Slováci se 60,7 procenta a třetí Rumuni s 51,4 procenta. Češi se umístili na šestém místě – do kostela jich podle RI o svátcích chodí 25,9 procenta.
Téměř polovina Čechů, 45,5 procenta, řekla, že o vánočních svátcích sleduje televizi více než obvykle; větší tendenci ke sledování televize mají jen Slováci s 53,2 procenta. Naopak 8,9 procenta Francouzů a 11,3 procenta Belgičanů míní, že letos stráví před televizí času méně. Zhruba 24 procent Čechů by chtělo strávit Vánoce bez televize, což je nejméně mezi sledovanými zeměmi.
Co se týče televizních pořadů, 57,9 procenta Čechů – nejvíce ze všech zkoumaných zemí – upřednostňuje klasické vánoční filmy. To je o 14,9 procenta více než druzí Slováci a o 23,1 procenta víc než třetí Maďaři. Jen 6,8 procenta obyvatel České republiky by upřednostnilo současné filmové “trháky”. Ve Švédsku je přitom poměr opačný – současný filmový hit by přivítalo 23,7 procenta obyvatel, zatímco na vánoční filmy by se chtělo dívat jen 17 procent Švédů.
Výzkum uskutečnila RI v 11 zemích, kromě České republiky ještě na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Rakousku, Švédsku, Norsku, Belgii, Nizozemsku a Francii.

×

Rock & Pop vyjde opět v březnu příštího roku

Starší článek

Pfizer stáhnul reklamu na Celebrex, prodává ho dál

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více