Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Jednotvárnost škodí reklamnímu trhu

Redakce MAM9. 12. 2004

V době, kdy německé firmy připravují reklamní rozpočty na příští rok, roste kritika jednotvárnosti zdejšího mediálního trhu. Jak uvádí německý Financial Times, hlavní tahouni reklamního trhu ztrácejí jistotu, zda se jejich reklamní sdělení dostane k cílovým skupinám, které chtějí oslovit.
“Potřebujeme mít možnost výběru nosiče reklamního sdělení, to znamená rozmanitost,” sdělil listu Herbert Korell, jenž odpovídá za reklamní rozpočet firmy Ferrero. “Problém televizí spočívá v tom, že přicházejí na trh s podobnými produkty. Když nějaká televizní stanice uvede úspěšnou show, okamžitě se jinde objeví dva nebo tři podobné formáty. V hlavních večerních vysílacích časech pak nemáte na výběr.”
Podobná situace existuje u ženských časopisů. Dva roky zde mezi sebou soutěží německá vydavatelství tím, že vydávají stále nové, ale navzájem podobné tituly, které si konkurují nikoli odlišným obsahem, ale hlavně cenou.
Důsledkem jsou klesající reklamní příjmy a také úvahy mediálních zástupců, zda by nebylo lepší místo do reklamy investovat peníze do sponzorských aktivit, direkt mailů, do organizování “událostí” (events) nebo do vlastních publikací.
Týdeník Spiegel si v posledním listopadovém čísle všiml poklesu popularity kdysi tak oblíbených televizních reality show. Ve snaze získat co nejvíce diváků, komerční televize přicházejí se stále novými a drsnějšími pořady, jakým je na příklad Džungle, kterou vysílá RTL. Agresivita četných seznamovacích a akčních formátů reality show se někdy pohybuje na hranici vkusu a dobrých mravů.
Také proto dostaly některé mediální agentury pokyn vyhýbat se určitým pořadům, bez ohledu na jejich sledovanost. Marketingový šéf BMW v týdeníku Spiegel k tomu říká: “To co se teď objevuje na obrazovce, je pro nás čím dál tím méně vhodné k umístění reklamy. Dívat se na to je pro mě ztráta času. Předpokládám, že podobně uvažuje i naše cílová skupina.”

Ekonom, 9.12.2004, autor: Milan Šmíd

×

Screenvision mění pozici

Starší článek

Vivendi i její bývalý šéf Messier dostali pokutu milion eur

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více