Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

James v reklamě Nike pobouřil čínské úřady

Redakce MAM8. 12. 2004

Čína je popuzena reklamní televizní kampaní společnosti Nike a požaduje její zákaz. Hlavním “hrdinou” seriálu reklamních spotů je LeBron James, basketbalová hvězda týmu zámořské NBA Cleveland Cavaliers, který bojuje s kreslenými mistry bojového umění kung-fu a párem draků. Podle Státního úřadu pro rádio, televizi a film tím útočí na čínskou národní důstojnost.
Kampaň nazvaná Komnata strachu, kterou vysílaly místní čínské televizní stanice a státní sportovní kanály, představuje Jamese, nejlepšího nováčka NBA uplynulé sezóny, v reklamě natočené ve stylu videoher jako vítěze nad bojovníky kung-fu a draky, pro Číňany téměř nedotknutelnými národními symboly. “Reklama poškozuje pravidla, podle nichž mají všichni jejich tvůrci podporovat národní důstojnost a respektovat čínskou kulturu. Nerespektuje pravidla a vyvolala pobouřené ohlasy veřejnosti,” píše se v oficiálním prohlášení úřadu pro rádio, televizi a film.
Čínská vládní místa velice citlivě reagují na používání čínských národních symbolů v reklamě západních společností. V případě Nike ještě o poznání ostřeji než obvykle, protože ze souboje, byť reklamního, vyšel vítězně cizinec. “Kampaň rozhodně nebyla připravena s úmyslem kohokoliv se dotknout. Ani žádné kultury ani čehokoliv podobného,” prohlásil zaskočený James po pondělním tréninku v Clevelandu. “Jsem zklamán tím, že je reklama vnímána tímto způsobem,” dodal basketbalista.
James je jedním z největších reklamních trumfů společnosti Nike, s níž podepsal ještě před vstupem do profesionální NBA sedmiletý kontrakt na 90 miliónů dolarů. A také by měl být jedním z hráčů amerického výběru při olympijských hrách v Pekingu v roce 2008. “Nechtěl jsem nikoho urazit. Za čtyři roky v Pekingu chci hrát a snad budu mít fanoušky na své straně,” poznamenal James, který bude příští měsíc k vidění v další reklamní kampani. Tentokrát na žvýkačky.
Reklama Nike je součástí snahy prosadit se na nových trzích a využít obrovské popularity basketbalu v Číně stejně jako osobností typu James a dalších hráčů zámořské NBA. “Respektujeme veškeré čínské zákony a opatření čínské vlády,” bránil se zástupce firmy Nike se sídlem v Šanghaji Maurice Žu.

Hospodářské noviny, 8.12.2004, autor: (žak)

×

Kampaň na Diet Pepsi udělá DDB

Starší článek

PR Point zamířil do Bratislavy

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více