Hudební kanál s otazníkem

6. 12. 2004 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Mizivá komunikace, strach o pracovní místo a nejistota, co se bude dít dále. Tak by se dal popsat momentální stav a nálada téměř tří stovek zaměstnanců německého hudebního kanálu Viva.Spekulace o tom, že chce jeho nový vlastník, společnost Viacom, provoz stanice v Kolíně nad Rýnem ukončit, totiž stále více sílí.
Z vedení firmy tyto informace zatím nikdo potvrdit nechce. Americký Viacom, který Vivu převzal v létě letošního roku, je také majitelem stanice MTV, někdejšího konkurenta Vivy. Kromě toho provozuje také jejich sesterské stanice VivaPlus a MTV2 pop.

Konkurent MTV
Viva své vysílání odstartovala před jedenácti lety jako německý konkurent známého televizního kanálu. Pořady moderovala v němčině, čímž přilákala mnohé z těch, kteří neměli chuť stále sledovat vysílání v angličtině.
Zatímco jedni obdivovali její „mladistvý“ přístup a drzost, druzí ji kritizovali jen jako špatnou kopii, která v mnoha věcech zaspala vývoj a pozdě tak například reagovala na rozjíždějící se vlnu německé hudby. V poslední době Viva musí zápolit s poklesem zájmu o klasické hudební vysílání, větší zájem dnes na sebe strhávají pořady jako například DisMissed či Jackass, které má ve svém programu MTV.
Nyní se však zdá, že s inovativním vysíláním Vivy bude konec. Vedení stanice již oznámilo, že v příštím roce například nebude vysílat pořad „Fast Forward“, za jehož uvádění dokonce moderátorka Charlotte Rocheová dostala uznávanou německou mediální cenu Grimme-Preis. K vidění již nebude také pořad „Mixery Row Deluxe“, jediný hip-hopový pořad v německé televizi.
Namísto toho by v budoucnu stanice měla vysílat je nemoderované klipové pořady, jejichž skladbu by prostřednictvím placené SMS-volby měli určovat i diváci. Doplňovat by je pak měla ještě nekonečná opakování nejrůznějších reality-show jako například Big Brother, které jsou levné a jichž má mateřský koncern Viacom ve svých archívech dostatek.

Politici vracejí úder
Jak ale všechno bude probíhat, se zástupci Viacomu zatím brání prozradit. Jisté sice je, že otěže stanice Viva do rukou převezme šéfka MTV, Catherine Mühlemannová. Vše ostatní chce ale americký management oznámit teprve na mimořádné valné hromadě v lednu, kdy má oficiálně převzít vedení společnosti.
O práci se nyní bojí drtivá většina zaměstnanců stanice, spekuluje se o tom, že k „sesterskému“ MTV by z Kolína do Berlína mělo přejít maximálně 20 až 30 ze současných 290 spolupracovníků.
Zasáhnout do dění se pokusili také němečtí politici, kteří stanici hrozili odebráním licence. Od svého vzniku před jedenácti lety byla totiž Viva celou dobu subvencována – měla například výhodnější nájem v městských prostorech. Zrušením pobočky v Kolíně nad Rýnem by tak podle politiků společnost porušila dohodu.


Hospodářské noviny, 6.12.2004, autor: Bára Bublíková

Redakce MAM

Další zajímavé čtení