Hitem letošních Vánoc jsou medové baňky a zvířátka
Křehké foukané koule na vánoční stromky, jež se dosud prodávaly hlavně v červené, zlaté a stříbrné barvě, přestávají být v módě. Hitem letošního roku se staly vánoční ozdoby v medovém či žlutohnědém odstínu, žádané jsou hlavně figurky ve tvaru zvířátek. ČTK to dnes řekl předseda výrobního družstva Slezská tvorba Radko Radev.
Opavské družstvo ročně vyrobí vánoční ozdoby za 25 milionů korun. Jeho letošní kolekce přitom už dávno dorazila k zákazníkům do celé Evropy, Austrálie a především do Spojených států. “Každoročně vyrábíme 400 až 500 vzorů, naši zákazníci letos žádají hlavně kočičky, medvídky a pejsky,” řekl šéf opavského výrobního družstva, které patří mezi pět největších tuzemských výrobců vánočních ozdob.
Podle vedoucího střediska vánočních ozdob družstva Jaroslava Veverky jdou ve světě dobře na odbyt i ozdoby ve tvaru Mikulášů či baňky ručně ozdobené jako perníčky. “U nás tato móda teprve začíná, lidé se zatím stále drží spíše klasických ozdob,” dodal. Mezi jejich zastánce patří i pětadvacetiletá Martina z Ostravy. “Nijak se neřídím módními trendy, i když rozhodně už nevěším na stromek všechno možné, jak jsme to dělali, když jsem byla dítě. V posledních letech si strojím stromeček do červena, přidávám hodně slaměných ozdob a ručně zdobené perníčky darované přáteli,” řekla ČTK. Dodala, že si zařídila obývací pokoj v modrozelené kombinaci, takže možná do této barvy sladí i stromek.
Opavské družstvo podle Radeva připravilo už i kolekci pro příští Vánoce. Veverka prozradil, že hitem budoucí sezony se stanou kulaté vánoční ozdoby smáčené v porcelánovém laku.
Výrobní družstvo Slezská tvorba s 80 zaměstnanci vyrábí kromě vánočních ozdob také dámskou konfekci a ročně utrží celkem asi 60 milionů korun. Družstvo bylo založeno v roce 1951.