Francie zakázala satelitní vysílání libanonského Hizballáhu

14. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Francouzská justice nařídila satelitnímu operátorovi Eutelsat zastavit do 48 hodin vysílání stanice Al-Manar libanonské organizace muslimských radikálů Hizballáh. Rozhodnutí zdůvodnila tím, že pořady Al-Manar jsou antisemitské a ohrožují veřejný pořádek ve Francii.
Vysílání proíránského Hizballáhu odporuje francouzskému zákonu, který zakazuje šíření rasové nenávisti. Pořady Al-Manar se budou moci vrátit do Francie až poté, co se změní a budou respektovat legislativu, uvedla Státní rada, právní poradní orgán vlády s rozhodovací pravomocí v některých záležitostech. Rada varovala Eutelsat, že do té doby bude od operátora v případě neuposlechnutí za každý den požadovat 5000 eur pokuty.
Hizballáh odmítl rozhodnutí Francie s tím, že podle něj omezuje svobodu projevu.
Konzervativní vláda a židovské skupiny usilovaly zhruba rok o zákaz Al-Manaru, jedné z oblíbených arabsky mluvících stanic u asi pěti milionů muslimů, kteří žijí ve Francii. Paříž varovala před rostoucím vlivem islámských radikálů v zemi a slíbila řadu opatření včetně větší kontroly muslimských duchovních a mešit. Nedala však Hizballáh na seznam teroristických organizací, jak učinil Washington.
Hizballáh je proti jakékoli dohodě s Izraelem, který pokládá za největšího nepřítele. Hnutí pravidelně napadá izraelskou armádu ve výběžku Šibáa v Golanských výšinách, které podle něho náleží k libanonskému území.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.