Firma Universal McCann zvýšila odhad světových výdajů na reklamu
Celosvětové výdaje na reklamu by se v příštím roce měly zvýšit o 6,1 procenta na 553,4 miliardy dolarů díky rostoucím marketingovým bojům v některých odvětvích, například v automobilovém průmyslu. Oznámila to firma Universal McCann, která tak zlepšila svou prognózu růstu z předchozích 5,9 procenta.
Společnost, jež je součástí přední světové skupiny reklamních agentur Interpublic Group, však současně zhoršila odhad výdajů v samotných Spojených státech. Firma nyní předpokládá, že se reklamní výdaje v USA zvýší o 6,4 procenta na 280,6 miliardy dolarů, zatímco v červnové prognóze počítala s nárůstem o 6,5 procenta.
Viceprezident Interpublic Group pro prognostiku Robert Coen prohlásil, že poptávka po reklamě by v příštím roce měla zůstat silná, protože významní zadavatelé inzerce pokračují v boji o podíl na trhu.
Společnost Universal McCann je v prognóze optimističtější než firma Zenith. Ta dnes předpověděla, že výdaje na reklamu v příštím roce stoupnou pouze o pět procent poté, co se letos díky významným sportovním akcím a prezidentským volbám ve Spojených státech zvýší o 6,9 procenta, napsala agentura Reuters.