Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Dieta v nákladech starým zábavním obrům svědčí

Redakce MAM8. 12. 2004

Ještě na začátku roku někteří odborníci předpovídali zábavní a mediální branži minimálně stagnaci. Po zveřejnění výsledků za první tři kvartály se však šéfové velkých koncernů netají svou spokojeností – velkým hráčům na trhu jako Vivendi Universal, Bertelsmann nebo Axel Springer se podařilo v průběhu letošního roku zlepšit hospodářské výsledky.
Recept na prosperitu koncernů je jak vystřižený z manažerské příručky – redukce nákladů včetně propouštění nadbytečných pracovníků a expanze do nových obchodních příležitostí.
To se týká především Vivendi Universal, jehož výkonný ředitel Jean-Rene Fourtou vsadil loni na přísnou restrikci a rozprodej části aktiv firmy. Koncernu se letos podařilo prodat zábavní divizi Vivendi Universal Entertainment koncernu General Electric, následovala pak filmová studia v Babelsbergu. Fourtou neměl jinou možnost – na přelomu tisíciletí dluhy kvůli expanzím předchozího šéfa Jeana-Marii Messiera dosáhly až 35 miliard eur.
Příjmy koncernu se na konci září zvýšily v meziročním srovnání o pět procent na 16,1 miliardy eur. “Redukce nákladů během minulého roku se nyní skutečně vyplácí mnoha mediálním společnostem. Pokračující hloubková kontrola nákladů je klíč k úspěchu, protože prodeje příští rok pravděpodobně nebudou růst,” uvedl pro agenturu Bloomberg analytik společnosti KBC Securities Ivan Lathouders.
Pozadu za Vivendi Universal nezůstává ani další koncern, Bertelsmann. Podle zástupců společnosti se jeho tržby za tři čtvrtletí zvýšily o 1,9 procenta na 12 miliard eur. “Za těmito výsledky stojí především snížení nákladů a růst zisku hudební a televizní divize,” řekl Bloombergu Arndt Muthreich z výzkumné společnosti Kleinwort Wasserstein.
Bertelsmann by na tom byl pravděpodobně ještě lépe, pokud by se do hospodářských výsledků započítala fúze mezi jeho hudebním vydavatelstvím BMG a Sony Music, která vstoupila v platnost v srpnu letošního roku. “Po letech propadů začíná hudební průmysl opět zdvihat hlavu. Obzvláště ve Spojených státech rostou prodeje kompaktů díky nižším cenám a efektivnímu boji proti pirátům,” tvrdí analytik společnosti Helaba Trust Florian Leinauer.
To může potvrdit právě Vivendi Universal, která vlastní 92 procent druhého největšího vydavatelství Universal Music Group. Během prvních devíti měsíců sice tržby skupiny v meziročním srovnání poklesly o dvě procenta, během třetího čtvrtletí se však zvýšily o čtyři procenta.
Dobrými výsledky se mohou pochlubit i tiskové koncerny Ringier a Axel Springer. Vedení Ringieru mluví dokonce o nejlepším výsledku v historii firmy, ačkoliv přesná čísla prezident Michael Ringier odmítl zveřejnit. Za nárůstem stojí boom ve východní Evropě a příznivý vývoj ve Švýcarsku, citoval manažery Ringieru Handelsblatt.
Konkurenční koncern Axel Springer je o něco konkrétnější. Za prvních devět měsíců se mu podařilo zvednout zisk před zdaněním o sto miliónů eur na 262 miliónů.

Hospodářské noviny, 8.12.2004, autor: Aleš Borovan

×

Kampaň na Diet Pepsi udělá DDB

Starší článek

PR Point zamířil do Bratislavy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více