Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Další cíl CME: trh s pořady

Redakce MAM17. 12. 2004

Po zemětřesení na mediálním trhu, které tento týden způsobil vstup CME do televize Nova, se něco podobného podle všeho chystá i mezi obchodníky s televizními pořady. Největší komerční televize a její staronový investor CME si začali brousit zuby na společnost AQS, která je se 70 procenty nejsilnějším hráčem na trhu s televizním obsahem. O případném dopadu na program Novy je podle zainteresovaných předčasné mluvit.
AQS v současné době nakupuje programy pro Novu, Primu, metropolitní televize TV Praha, TV Hradec Králové a slovenskou TV Joj. A právě společný nákup s Primou se CME nelíbí. “Nova chce nyní v souvislosti s Primou vystupovat více jako konkurence,” uvedl zdroj blízký komerční televizi.

MEZITITULEK: Američané sondují situaci
Záměry změnit nákupy pořadů potvrdilo i oficiální vedení Novy. “Jednou z možností je případná akvizice společnosti AQS ze strany CME. Tuto příležitost začne CME nyní analyzovat,” uvedl generální ředitel Novy Petr Dvořák.
AQS je nyní pro Novu o to důležitější vzhledem k tomu, že od letošního roku začala pořady Novy nabízet zahraničním firmám. HN se kupříkladu podařilo zjistit, že společnost v současné době jedná o prodeji seriálu Novy Pojišťovna štěstí a dalších formátů do Spojených států nebo některých středoevropských zemí.
Kromě výraznějšího oddělení od své konkurence by Nova získala také významný komerční benefit. “Je to zajímavé především proto, že by v rámci programových balíků bylo možné nakupovat nejenom práva pro jednotlivá teritoria, ale i multiteritoriální práva. Takový scénář by pro menší televize v menších teritoriích znamenal, že by mohly získávat práva levněji,” vysvětlil Dvořák.
Nákup AQS by tak zapadl do strategie staronového investora Novy posílit spolupráci mezi stanicemi, které CME vlastní ve střední a východní Evropě.
“Chceme vsadit na synergii mezi jednotlivými televizemi,” říká výkonný ředitel CME Michael Garin. CME mimo jiné na Slovensku vlastní televizi Markízu, na Ukrajině Studio 1+1 nebo v Rumunsku Pro TV.
První kontakty mezi AQS a CME již proběhly. “Byla to spíše seznamovací schůzka. Povídali jsme si obecně s panem Garinem o fungování prodeje pořadů a možnostech další spolupráce. Celá věc je příliš čerstvá, takže možný prodej AQS nechceme v tuto chvíli komentovat,” uvedl Ondřej Zach z vedení AQS, podle něhož se obě strany dohodly i na dalších setkáních.
Podle informačního systému Magnus akciovou společnost AQS v současné době vlastní podnikatelé Petr Zempliner a Vladimír Lederer. Smlouva AQS s Novou je podle zástupců společnosti dlouhodobá a její délka se odvíjí od délky licence televize.
Primu zatím postup Novy nevyvádí z míry. “Na naší formě spolupráce s AQS se nic nemění. Nákup akvizičních pořadů pro Primu probíhá a bude probíhat podle stávajícího modelu,” uvedla tisková mluvčí Primy Jana Malíková.
Případný vstup CME do AQS by se dotkl i českého filmového trhu. AQS totiž v roce 2000 založila dceřinou společnost MagicBox, která se zabývá distribucí videa a DVD na českém trhu. O rok později pak zahájila činnost filmová distribuční společnost Bioscop, která se letos vrhla i na koprodukci tuzemských filmů. Prvním z koprodukovaných snímků se stal na podzim uvedený film Duše jako kaviár, příští rok budou následovat Příběhy obyčejného šílenství režiséra Petra Zelenky a Román pro ženy, který natáčí Filip Renč.

Hospodářské noviny, 17.12.2004, autor: Aleš Borovan

×

Programová ředitelka Novy Libuše Šmuclerová rezignovala

Starší článek

Trh reklamy se s novým majitelem Novy asi nezmění, možná přiostří

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více