Cinzano nejprodávanějším vermutem v ČR
Italské Cinzano, po Martini “dvojka” na světovém trhu vermutů, se stal letos historicky poprvé nejprodávanějším pravým kořeněným vínem v Česku. Rozhodl o tom právě závěr roku, kdy je tradičně prodej dvojnásobný oproti jiným měsícům. Úspěch je o to cennější, neboť po lednových změnách spotřební daně vermuty zaznamenávají mírný propad, uvedl Dalibor Šebela, obchodní ředitel Bohemia Sektu, který je výhradním distributorem Cinzana v ČR a na Slovensku.
“Letos plánujeme prodat 850.000 litrů Cinzana, což bude mírně více než loni,” dodal. Podle Šebely jde o úspěch po velmi slabém začátku roku, který způsobilo zdražení vermutů téměř o deset korun na litr. Zlom nastal v srpnu, kdy lidé začali znovu více kupovat značkové vermuty. Cinzanu podle Šebely velmi pomohla marketingová kampaň na konci října. “Republikovým hitem se stalo sbírání skleniček Cinzano,” vysvětlil.
Právě zvýšení spotřební daně na 23,40 koruny za litr plus třicetikorunové DPH vermuty prodražilo a na trhu se začaly více prosazovat importované německé a rumunské aromatizované vinné nápoje, které nejsou pravými kořeněnými víny. “U nich se neplatí spotřební daň a jejich ceny v diskontech se pohybují mezi 40 až 50 korunami,” uvedl Šebela. Klasický vermut podle něj obsahuje až 16 procent alkoholu, aromatizované nápoje ale pouhých devět.
Právě vinou růstu spotřební daně a DPH letos tradiční český vermut Metropol, který vyrábí Víno Mikulov ze skupiny Bohemia Sekt, mírně ztrácí. S cenou kolem sta korun za litr se zařadil do středního segmentu vermutů a přiblížil se značkovým produktům.
Bohemia Sekt drží pozici šestého nejsilnějšího prodejce Cinzana na světě. Cinzano je druhou nejprodávanější světovou značkou v kategorii vermutů po Martini od Bacardi. Celková roční výroba přesahuje 4,5 milionu devítilitrových balení. Společnost Campari, kam Cinzano patří, působí ve 190 zemích, vlastní dále značky Ouzo, Lemonsoda, Sky Vodka a Jägermeister. Mezi výrobci alkoholických nápojů zaujímá deváté místo na světě.