Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britští poslanci chtějí zachovat koncesionářské poplatky

Redakce MAM20. 12. 2004

Mediální výbor britské Dolní sněmovny chce zachovat koncesionářské poplatky ve prospěch BBC, ale zastavit jejich automatické zvyšování podle inflace. Koncesionářské poplatky jsou podle tohoto výboru “nejméně špatnou” metodou financování média veřejné služby.
Výbor také navrhuje, aby neplacení koncesionářského poplatku bylo vyškrtnuto z trestního zákona, a přestalo tedy být trestným činem. Veškeré finance BBC musejí být podle výboru přehledné a veřejné.
Parlament stejně jako vláda, experti a BBC sama nyní jednají o podmínkách nové královské charty, kterou se bude BBC řídit v deseti letech po roce 2006. Vzhledem k těmto jednáním také nový generální ředitel nedávno oznámil poměrně dramatická opatření ke zvýšení efektivnosti nejznámější britské televizní a rozhlasové stanice. V jejich rámci přijde na 3000 lidí postupně o místo a bude posíleno zpravodajství a investigativní a původní žurnalistika.
Sir Gerald Kaufman, který mediálnímu výboru sněmovny předsedá a který patří spíše ke kritikům organizace zejména za jejího minulého vedení, řekl, že poslanci “zdráhavě” dospěli k závěru, že koncesionářské poplatky by se měly vybírat i nadále. Výbor také odmítl návrhy, aby se koncesionářské poplatky dělily mezi více stanic. BBC má totiž smysl jen tehdy, je-li univerzálně dostupná, a to podle poslanců nelze zajistit jinak.
BBC nemá povoleno na svých vlnách vysílat inzerci a ani o takové povolení neusiluje. Poslanci ostatně dali najevo, že by byli proti. Organizace má poměrně rozsáhlou komerční činnost zejména ve vydavatelství časopisů, knih, filmů a hudby.
Koncesionářské poplatky nyní činí 121 liber (přes 5500 korun) ročně a od roku 1999 se zvyšují o 1,5 procenta nad oficiální inflací. Poslanci se domnívají, že po roce 2007 to už nebude oprávněné.

×

Americká Apple prodala přes iTunes již 200 milionů písní

Starší článek

Debata o zvýšení poplatků za rozhlas a TV se odkládá na únor

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více