Benzina zůstane u Dorlandu
Na podzim vypsané, v listopadu pozastavené a v prosinci obnovené výběrové řízení společnosti Benzina (skupina Unipetrol) vyhrála její dosavadní agentura Dorland.
Ta se o rozpočet na fullservis pro Benzinu utkala se všemi finalisty původního tendru (Grey Worldwide, iLeo, McCann-Erickson a Young & Rubicam). Marketingový ředitel skupiny Unipetrol Tomáš Zikmund uvedl, že důvodem pozastavení tendru byl složitý rozhodovací proces Benziny o budoucí komunikační strategii a možnosti zajištění komunikační strategie in-house. Určitou roli hraje i nadcházející privatizace vlastníka, společnosti Unipetrol, kterou kupuje největší polský koncern PKN Orlen. Její výkonný ředitel a prezident Igor Chalupec časopisu Týden řekl, že budoucnost značky Benzina a přejmenování společnosti Unipetrol jsou zatím stále předmětem jednání. Část čerpacích stanic Benziny koupí americká společnost ConocoPhillips, o konkrétním rozdělení stávajících dceřiných společností Unipetrolu po vstupu Orlenu ale Chalupec česká média zatím informovat nechce. Benzina investovala v tomto roce nejvíce do venkovní reklamy, a to přes pět milionů korun, celkové výdaje do mediamixu přesahují 10 milionů korun.
-Martina Trymlová-