BBC chce propustit minimálně deset procent zaměstnanců

7. 12. 2004 14:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská mediální společnost BBC plánuje největší reorganizaci v 82leté historii. Kvůli ní přijde o práci minimálně deset procent zaměstnanců. Změny mají přinést úspory kolem 320 milionů liber, tedy asi 14,22 miliardy korun. Agenturu Reuters o tom informoval zdroj ze společnosti s tím, že generální ředitel Mark Thompson v úterý toto rozhodnutí oznámí zaměstnancům.
BBC patří mezi nejznámější mediální značky na světě. Firma hodlá v příštích dvou až třech letech propustit nejméně 2900 z celkového počtu téměř 28 000 zaměstnanců. Nejvíce se propouštění dotkne administrativního oddělení, odkud má odejít až 2500 lidí. Dalších 400 pracovníků opustí oddělení, které vyrábí populární dokument o přírodě Blue Planet, uvedl zdroj.
BBC nyní získává z koncesionářských poplatků ročně 2,8 miliardy liber, tedy asi 130 miliard korun. Z těchto poplatků je hrazeno jen vysílání v Británii a internetové služby. Zahraniční vysílání rozhlasu BBC World Service, které vysílá také v České republice a na Slovensku, je hrazeno zvlášť z rozpočtu ministerstva zahraničí.
BBC má kromě toho komerční podniky, které fungují nezávisle na koncesionářských poplatcích v oddělené dceřiné firmě. BBC měla loni deficit 249 milionů liber, tedy asi 12 miliard korun.
Thomson chce reorganizací zajistit, aby firma nadále získávala finance z koncesionářských poplatků. Vláda totiž v současnosti zkoumá Chartu BBC, která určuje, kolik peněz dostane BBC z koncesionářských poplatků. Platnost současné charty vyprší v roce 2006.
V letošním roce utrpěla pověst BBC jako jednoho z vůbec nejvěrohodnějších médií. Londýnský soudce Brian Hutton při vyšetřování okolností smrti zbrojního experta Davida Kellyho vytkl BBC nepravdivost jedné zprávy a nedostatky v řízení. Reportér BBC Andrew Gilligan vysílal loni nepravdivou informaci, podle níž mu Kelly řekl, že vláda zařadila do svého dokumentu o iráckých zbraních informace, o kterých už tehdy věděla, že nejsou pravdivé. V důsledku toho rezignovali dva nejvyšší činitelé BBC a výpověď podal i autor kritizované reportáže.
Minulý týden se firma nechala napálit a v rámci 20. výročí katastrofy v indickém Bhópálu odvysílala rozhovor s mužem, který se vydával za představitele americké firmy Dow Chemical.
Thomson má také zveřejnit detaily plánu, který počítá s prodejem jmění a nalezením partnera pro komerční divizi BBC Worldwide. V rámci úspor by se rovněž část zaměstnanců měla přesunout z Londýna do Manchesteru.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.