Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ave směřuje hlavně na venkov

Redakce MAM8. 12. 2004

Diskontní značka Ave si razí cestu na tuzemský venkov. Výjimečná je v tom, že ji na trh uvedly tři velkoobchodní společnosti, které kvůli tomu vytvořily nákupní alianci.
“Vlastní značky mají všechny významné nadnárodní i domácí řetězce. Tady se ale dalo dobrovolně dohromady sdružení firem. V tom to je ojedinělé,” upozorňuje Zdeněk Skála z agentury pro výzkum trhu Incoma Research.
Za projektem stojí společnosti Enapo Kroměříž, PDS Plzeň a Flosman Tábor, jejichž společný obrat se odhaduje na deset miliard korun. Těm společný nákup pod novou značkou umožňuje nabídnout zboží a potraviny za ceny srovnatelné s diskontními obchody. Děje se tak hlavně na venkově, kde mají nejvíce prodejních míst. Pod označením Ave se na trh od jara dostávají už čtyři desítky druhů zboží. Vedle potravin a nápojů například i hygienické potřeby či krmivo pro psy.
Podle ekonomického poradce Pavla Dytrycha jde o logickou reakci na vývoj trhu. “Je to snaha udržet si v konkurenčním prostředí zákazníky a prosadit se u výrobců,” říká Dytrych.
“Ave si k zákazníkům našlo rychle cestu. Proto ani sortiment není konečný,” říká Pavel Flosman, šéf obchodní společnosti Flosman a Flop Jih. Ten ve své síti, zahrnující už 264 obchodů, nasadil Ave vedle vlastní privátní značky Flop. Tu už měl dříve a nehodlá ji podle svého tvrzení ani do budoucna opouštět.
Potvrzuje se tak trvalý růst podílu privátních značek na trhu. Zásluhu na tom mají i nižší ceny, které toto zboží provázejí. “Pro zákazníka to je jedna z dalších možností,” říká Skála. Vlastní obchodní značky byly zpočátku doménou nadnárodních řetězců. Nyní to je ale trend celého maloobchodu. Jak ukázal nedávný výzkum Diskont 2004 společností Incoma Research a GfK Praha, nejnavštěvovanějším diskontním řetězcem zůstal Penny Market před Plus Diskontem a expandujícím Lidlem.
Výzkum potvrdil, že už téměř tři čtvrtiny obchodování se odehrává v řetězcových sítích. V hypermarketech nakupuje asi třetina českých domácností, v supermarketech pětina a v diskontních prodejnách osmnáct procent. Zbylá čtvrtina připadá na malé samoobsluhy a pultové prodejny.
“Tlak na tyto nezávislé národní prodejce bude sílit. Už jenom díky tomu, že nadnárodní řetězcové prodejny mají jiné nákupní i marketinkové náklady,” předpovídá Kateřina Střelská z Incomy. Podnikatel Pavel Flosman proto říká, že i národní prodejci budou muset brzy hledat různé formy užší spolupráce. “Nějaká jednání se už vedou. Ale jestli půjde o kapitálové propojení nebo jen volnou formu, jakou jsme odstartovali u diskontní značky Ave, je zatím předčasné odhadovat,” uvedl Flosman.
Diskonty mají nejsilnější pozice v obcích od pěti do dvaceti tisíc obyvatel, kde jim konkurují pouze menší prodejny. Tato kategorie sídel je pro hypermarkety příliš malá a diskonty zde tak vyplňují prázdné místo v obchodní síti.

Hospodářské noviny, 8.12.2004, autor: Zdeněk Zuntych

×

Kampaň na Diet Pepsi udělá DDB

Starší článek

PR Point zamířil do Bratislavy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více