AOL hlásí pokles spamu až o 75 %

28. 12. 2004 09:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Internetová společnost America Online zaznamenala výrazný pokles nevyžádané elektronické pošty, tzv. spamu, na účtech svých klientů. Podle odhadu dosahuje pokles spamu v letošním roce až 75 procent a začíná se měnit také celkový trend, uvedla on-line divize koncernu Time Warner.
Problém spamu je v poslední době stále vážnější a během roku se v jednu chvíli stalo, že ze všech emailů, které se ve světě odeslaly, tvořil spam až 83 procent. Analytici odhadují, že kvůli spamu internetoví poskytovatelé zbytečně přišli až o půl miliardy dolarů.
Podle údajů z konce listopadu AOL denně dostávala zhruba 2,2 milionu stížností od svých klientů, kterých má asi 24 milionů. O rok dříve poskytovatel dostával i 11 milionů stížností denně. AOL však neuvedla, jak se změnil počet klientů, ani zda klienti stále nahlašují spam s takovou intenzitou jako dříve.
AOL je největším poskytovatelem internetových služeb na světě a donedávna byla i součástí názvu Time Warner. Koncern ale loni v září rozhodl, že první tři písmena z názvu opět vyjme. Spekuluje se, že Time Warner nebyl spokojen s výkonností své on-line divize a vrátil se tedy k původnímu názvu.
Pokles objemu nevyžádané emailové pošty je patrný z toho, že antispamové filtry AOL koncem roku zachycovaly asi 1,2 miliardy emailů denně, které byly vyhodnoceny jako spam. To je proti konci loňského roku pokles asi o 50 procent. Počet pokusů rozesílatelů spamu se snížil na zhruba 1,6 miliardy denně z 2,1 miliardy denně v loňském roce, podotýká agentura Reuters.
AOL v listopadu spustila novou verzi softwaru s názvem AOL 9.0 Security Edition, jejíž součástí je zdarma také bezpečnostní software McAfee VirusScan Online, a některé nástroje k ochraně počítače před spamem a viry.
AOL je součástí koalice technologických firem, které se sdružily kolem Microsoftu a jejichž snahou je vyvinout software s cílem znemožnit rozesílání spamu. Koalici tvoří i firmy EarthLink a Yahoo!. Firmy chtějí zjistit totožnost podezřelých reklamních firem, které spam rozesílají a schovávají se přitom za vymyšlené a kradené emailové adresy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.