Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zprávy v ČT stojí 7,80. Televize chce víc

Redakce MAM26. 11. 2004

Za zprávy v České televizi platí majitelé televizorů každý měsíc 7,80 koruny. Sportovní podívaná je o korunu levnější. Z celkových 75 korun, které veřejnoprávní televize měsíčně vybírá, jich do výroby a nákupu pořadů použije 35, necelou polovinu. Zbytek spotřebuje na přenos signálu, správu budov, opravy a údržbu.
Rozdělení peněz od koncesionářů propočítaly HN z údajů o hospodaření, které jim ČT předala.
Více než rok však vedení televize prohlašuje, že za uvedené ceny už nemůže takové služby dál poskytovat. A stejně tak dlouho poslanci váhají, zda mají lidem přikázat, aby začali televizi platit měsíčně rovnou stokorunu. Na zvýšení poplatků se poslanci přes několik pokusů dosud neshodli a managementu televize opakovaně vzkazují, že má více šetřit.

MEZITITULEK: Další pokus
Poslední pokus zvýšit poplatky zamítli poslanci letos v červnu a dosud se nedostali k tomu, aby zahájili nové projednávání potřebného zákona. Třikrát návrh vypadl z programu sněmovny, počtvrté to chtějí politici zkusit dnes odpoledne.
“Uvidíme, jestli na to bude čas,” říká jeden z autorů zákona Ladislav Skopal z ČSSD. Vystihl tak náladu a chuť politiků se koncesionářskými poplatky zabývat. Po třech zmařených šancích se další spoluautorka předlohy Táňa Fischerová pokusila tento týden na začátku schůze prosadit, aby se o prvním čtení zákona pevně rozhodovalo včera dopoledne. O čtyři hlasy její požadavek neprošel.
Hlasování se přitom zdržela řada poslanců vládní koalice, a to přesto, že návrh na vyšší poplatky přesně kopíruje původní vládní předlohu. “Není chuť se pouštět do kroku, který lidem přikáže platit více peněz,” komentovala hlasování Eva Nováková z ČSSD, která se rovněž na přípravě nového poplatkového zákona podílí.

MEZITITULEK: S penězi už nepočítají
Bez ohledu na to, jak dopadne dnešní program poslanců, je už prakticky jisté, že televize i Český rozhlas se do začátku příštího roku většího přídělu peněz nedočkají. Parlamentní lhůty tak rychlé přijetí zákona neumožňují.
Obě veřejnoprávní média se proto chystají na provizorní hospodaření.
Česká televize zkouší sestavit vyrovnaný rozpočet, ve kterém ale chce omezit výrobu zatím neupřesněných programů. “Chybí nám asi 150 miliónů,” uvedl finanční ředitel televize František Lambert.
Český rozhlas dokonce po deseti letech vyrovnaných rozpočtů oznámil, že bez vyšších poplatků bude v roce 2005 hospodařit se ztrátou téměř 90 miliónů korun.

Hospodářské noviny, 26.11.2004, autor: David Macháček

×

Nova prodala Jojku, nechá si jen 10 %

Starší článek

Na trh vstupuje nový byznysový měsíčník BIZ

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více