Zisk vydavatelství SanomaWSOY stoupl o pětinu
Největší mediální skupina skandinávské oblasti SanomaWSOY, která vlastní české vydavatelství Sanoma Magazines Praha, zaznamenala ve třetím čtvrtletí letošního roku nárůst o 20 procent na 50,2 milionu eur. Za zvýšením stála hlavně novinová divize, oznámil provozní ředitel Hannu Syrjanen.
Tržby skupiny se meziročně zvýšily o čtyři procenta na 594 milionů eur. Společnost vydává noviny, časopisy a knihy, ale také provozuje kina a restaurace.
Provozní zisk časopisové divize, která se na celkových tržbách skupiny podílí 43 procenty, se snížil o 26 procent na 13,5 milionu eur. Důvodem byly nižší příjmy z reklamy v Nizozemsku a investice do nových produktů. Provozní zisk novinové divize však stoupl o 34 procent na 24 milionů eur díky nárůstu prodeje reklamy o deset procent, napsala agentura Reuters.
V České republice získala finská skupina akvizicí nizozemské VNU stoprocentní podíl ve vydavatelství Mona Praha, které přejmenovala na Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení, Ring, Puls a Beau Mode či českou verzi měsíčníku National Geografic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.