Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V USA klesá zájem o evropské filmy

Redakce MAM26. 11. 2004

Američané chodí v kinech čím dál tím méně na evropské filmy. S největším ohlasem se za oceánem setkávají britské tituly v původním anglickém znění. Celkem úspěšné jsou francouzské filmy. Vyplývá to z průzkumu italské organizace Media Salles, jehož výsledky zveřejnil německý časopis Filmecho-Filmwoche.
Počet filmů ze západní Evropy uvedených v USA byl v uplynulých 3 letech stabilní – každý rok mělo premiéru 108 až 110 snímků. Dramaticky však poklesly zisky. Zatímco v roce 2001 vydělaly asi 485 milionů dolarů (14,55 miliardy Sk), o rok později to bylo necelých 422 milionů dolarů (12,66 miliardy Sk) a vloni došlo k propadu asi na 330 milionů dolarů (9,9 miliardy Sk).
Opačný vývoj nastal mezi evropsko-americkými koprodukcemi. Tyto filmy vydělaly v roce 2001 asi 528 milionů dolarů (15,84 miliardy Sk) v severoamerických kinech v USA a Kanadě, ale už v roce 2002 tato suma překročila miliardu dolarů (30 miliard Sk). Rok 2003 přinesl další růst na 1,214 miliardy dolarů (36,42 miliardy Sk).
Dominance britských a britsko-amerických produkcí opět ukázala, že jen anglicky mluvící filmy mohou zaujmout
masovější publikum v USA, kde dabingem opovrhují. Diváci, kteří v kině sledují otitulkované evropské filmy, jsou v Americe stále v menšině.

-tasr-

×

Rada rozhodla ve prospěch Korunní

Starší článek

Dva nové měsíčníky PlayMobil a Digital Home

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více