Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V ČR je rozšíření internetu v porovnání s EU poloviční

Redakce MAM10. 11. 2004

Počet uživatelů internetu v ČR je v porovnání s průměrem v 15 starších zemích EU téměř poloviční. Zatímco v tuzemsku připadá podle průzkumu eEurope 2005 na 10 000 obyvatel 235 uživatelů, v EU je to 413 uživatelů. Česká republika je tak mezi 25 zeměmi unie na 13. místě. Žebříček vede Finsko s 1917 uživateli.
Podle Manifestu znalostní společnosti 2004, který vypracovalo Sdružení pro informační společnost (SPIS), ČR zaostává i ve většině dalších ukazatelů úrovně znalostní společnosti. Například v počtu PC na 100 obyvatel je země se 7,6 počítače na 15. místě, cena 20 hodin připojení 4,5 eura je šestá nejvyšší.
Jediným ukazatelem, se kterým se ČR umístila v první pětce žebříčku, je podíl trhu informačních a komunikačních technologií na HDP. S ukazatelem 9,6 byla země na čtvrtém místě. Velmi vysoký objem trhu informačních a komunikačních technologií je podle autorů manifestu dán neexistujícími investicemi do této oblasti před rokem 1989 a málo racionálním využíváním těchto investic ve velké části podnikové sféry.
V ČR se loni prodalo kolem 400 000 počítačů, což je o pět procent více, než v předchozím roce. Hodnota trhu informačních a komunikačních technologií se v roce 2003 pohybovala kolem 6,8 miliardy korun.
Sdružení vytvořilo manifest jako informační materiál pro politickou reprezentaci. Shrnuje seznam kroků, které by měla ČR učinit pro rozvoj digitálních technologií. Zaměřují se na opatření v oblasti výkonu veřejné správy, školství, legislativu, infrastrukturu, podporu přímých zahraničních investic, exportu a drobného podnikání. Sdružení chce každý rok vyhodnocovat, jak se klíčové ukazatele zlepšily.
SPIS vzniklo v roce 1998 jako profesní organizace firem v oblasti informačních a komunikačních technologií. Sdružení má přes 40 členů.

×

Credit Suisse Life & Pensions s podzimní kampaní

Starší článek

V září stoupl prodej jenom Hospodářským a Lidovým novinám

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Ogilvy

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více