V Česku už je více mobilů než lidí

12. 11. 2004 00:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle statistik již Česko ve třetím čtvrtletí překročilo stoprocentní rozšíření mobilních telefonů. Na každého obyvatele tak připadá zhruba jedna funkční simkarta. Přesto i ve třetím čtvrtletí dokázali tuzemští mobilní operátoři zvýšit své příjmy a získat nové zákazníky. Oskar zvýšil ve třetím čtvrtletí obrat o 26 procent, T-Mobile o osm a Eurotel o dvě.

Prodej mobilů poroste
„Ještě dlouho nám budou zákazníci přibývat,“ shodují se představitelé operátorů. Na masivním používání a rychlém rozšiřování mobilů mají největší podíl firmy. Jejich zaměstnanci používají vedle soukromého telefonu i služební. Navíc do budoucna očekávají operátoři aktivaci desetitisíců nových karet, které budou sloužit třeba jen pro datová spojení. „Velmi brzy se dočkáme i toho, že simkarty budou v nejrůznějších měřicích či ostrahových systémech. Proto si myslíme, že firemní segment nemůže být z hlediska mobilů zcela nasycen,“ uvedl mluvčí T-Mobilu Jiří Hájek.
O tom, že prodej telefonů poroste, nepochybuje ani Petr Šindler, tiskový mluvčí firmy Oskar Mobil: „Vedle podniků mají stále velký potenciál domácnosti.“ Podle údajů Českého statistického úřadu z letošního dubna má totiž soukromý mobilní telefon jen 66 procent lidí. Nejčastěji jim je mezi 24 a 35 lety. Na mladší vrstvy obyvatelstva se operátoři soustředí stále víc. Podle statistik se totiž věk pro používání mobilního přístroje neustále snižuje.

Operátorům se dařilo
Letošek jen potvrzuje, že moderním technologiím se v Česku daří. Za prvních devět měsíců se všem třem operátorům dařilo, jen Eurotel svůj zisk mírně snížil.
Mobilní operátor T-Mobile zvýšil za tři čtvrtletí letošního roku čistý zisk o 18,6 procenta na 3,48 miliardy korun. Tržby mu stouply na 19,4 miliardy.
Od začátku roku přibylo 183 tisíc zákazníků na celkem 4,13 miliónu. Znamená to meziroční růst o 12 procent. Více než milión klientů využíval některý z tarifních programů a 3,08 miliónu předplacené služby.
Počet provolaných minut stoupl o 15,5 procenta a provoz v datové síti vzrostl 38krát. Přes nárůst provozu v hlasových i nehlasových službách klesl průměrný příjem na zákazníka o 19 korun na 470 korun měsíčně.
Mobilní operátor Oskar Mobil zvýšil od ledna do září tržby na 9,75 miliardy korun. Hrubý provozní zisk stoupl o 48 procent na 3,03 miliardy korun. Ještě více se mu dařilo v získávání nových klientů. Ve třetím čtvrtletí získal Oskar celkem 69 279 nových zákazníků, což je v poměru k celkovému množství klientů největší přírůstek ze všech. Nárůst volajících tak meziročně činil pětinu. Celkem jich je 1,75 miliónu.
Kromě nových klientů má Oskar nad konkurencí navrch i průměrným výnosem na zákazníka, který činil 633 korun. Stejně tak jako u T-Mobilu byl i Oskarův výnos na klienta před rokem vyšší.
Konkurenčnímu Eurotelu klesl od ledna do září čistý zisk téměř o čtyři procenta na 5,3 miliardy korun. Tržby vzrostly o dvě procenta na 21,9 miliardy korun. Počet klientů stoupl meziročně o devět procent na 4,36 miliónu lidí. Podle mluvčí podniku Diany Dobálové používá některý z paušálních programů 993 tisíc klientů. Průměrný měsíční výnos zákazníka klesl na 506 korun oproti 551 korunám loni.

Vánoční slevy lákají klienty
Stejně tak jako každý rok i letos se snaží mobilní operátoři přilákat nové zákazníky ze soukromého sektoru. Zhruba třicet procent lidí bez mobilního telefonu je stále výzva.
Firmy se snaží v mohutných reklamních kampaních oslovit především mladé lidi, kterým nabízejí výrazně zlevněné mobilní telefony, upravené tarify či aktivace tarifních programů za polovinu.

041112- ()


Zdroj: Hospodářské noviny

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.