Bulvární týdeník Aha! s podtitulem Co nevíme my, neví nikdo!, který vyšel tuto neděli poprvé, neuvedl v tiráži jméno svého vydavatele ani adresu redakce. Podle povinného evidenčního čísla se však dalo na Ministerstvu kultury zjistit, že jako vydavatel Aha! se zaregistrovala společnost s ručením omezeným GP Projekt Delta. Většinové vlastnictví této firmy směřuje k právnické kanceláři Giese & Partner.
Šéfredaktorem Aha! je Ondřej Höppner, který letos v lednu opustil šéfredaktorské místo v časopisu Spy. Mediální publicista Jan Potůček na internetu vypátral, že žádost na zapsání ochranné známky Aha! si už v únoru podala společnost Mediacop.
Mediacop vydává týdeníky Týden a Instinkt a letos na jaře přišla na trh s novým titulem Nedělní svět. O tom, že Aha! patří do rodiny periodik ve vlastnictví podnikatele Sebastiana Pawlovského, svědčí také adresa, na kterou se mají posílat vyluštěné křížovky. V pražské Panské ulici číslo 7 sídlí totiž právě Mediacop. Nedělní svět se na jaře deklaroval jako „inteligentní konkurence“ Nedělnímu Blesku. Nový týdeník Aha! takové ambice nemá. Naopak, v bulvárnosti svého obsahu Nedělní Blesk přebíjí.
Ekonom, 11.11.2004, autor: Václav Žák