Londýnský list The Times, který je zřejmě nejznámějším deníkem světa, změnil formát. V sobotu vyšel naposledy ve velkém formátu a od listopadu je k dostání už jen ve formátu „kompaktním“, který je menší než formát většiny českých deníků.
The Times jsou součástí anglického života už 216 let a změna formátu pro ně není první. Jejich první výtisk byl malý, ale s tím, jak rostl jejich význam a měnily se zvyky společnosti, se noviny rozrostly do velikosti, která odpovídala stolům úctyhodných viktoriánských gentlemanů a poklidným odpoledním v klubech.
Podle výzkumu vydavatele dnes ale čtenáři, a to zejména mladší, dávají přednost novinám, které se dají číst i v plném metru či vlaku, takže prý byla nezbytná změna. Britští vydavatelé seriózních listů přecházejí na formát, který je v této zemi spojován spíše s bulvárem, právě s ohledem na čtenáře.
Už v květnu přešel na kompaktní formát The Independent, který prý díky tomu zaznamenal nárůst nákladu. Zřejmě jen ve velikosti novin to ale není, protože šéfredaktor listu The Times dnes i v sobotu ujišťoval, že se nijak nezmění žurnalistická úroveň legendárních novin ani kvalita názorů, které čtenářům zprostředkují.
The Times tiskly souběžně velké i kompaktní vydání už rok. Vedení uvádí, že více než 70 procent prodeje už nyní bylo v malém formátu. Londýnské The Times byly prvním anglickým deníkem, který měl vlastního zahraničního zpravodaje. Dnes jich prý mají více než kdykoli předtím. Nyní mají auditovaný prodaný náklad 620 tisíc výtisků. Loni v září to bylo 593 tisíc.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).