The Times změnily formát

2. 11. 2004 08:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Londýnský list The Times, který je zřejmě nejznámějším deníkem světa, změnil formát. V sobotu vyšel naposledy ve velkém formátu a od listopadu je k dostání už jen ve formátu „kompaktním“, který je menší než formát většiny českých deníků.
The Times jsou součástí anglického života už 216 let a změna formátu pro ně není první. Jejich první výtisk byl malý, ale s tím, jak rostl jejich význam a měnily se zvyky společnosti, se noviny rozrostly do velikosti, která odpovídala stolům úctyhodných viktoriánských gentlemanů a poklidným odpoledním v klubech.
Podle výzkumu vydavatele dnes ale čtenáři, a to zejména mladší, dávají přednost novinám, které se dají číst i v plném metru či vlaku, takže prý byla nezbytná změna. Britští vydavatelé seriózních listů přecházejí na formát, který je v této zemi spojován spíše s bulvárem, právě s ohledem na čtenáře.
Už v květnu přešel na kompaktní formát The Independent, který prý díky tomu zaznamenal nárůst nákladu. Zřejmě jen ve velikosti novin to ale není, protože šéfredaktor listu The Times dnes i v sobotu ujišťoval, že se nijak nezmění žurnalistická úroveň legendárních novin ani kvalita názorů, které čtenářům zprostředkují.
The Times tiskly souběžně velké i kompaktní vydání už rok. Vedení uvádí, že více než 70 procent prodeje už nyní bylo v malém formátu. Londýnské The Times byly prvním anglickým deníkem, který měl vlastního zahraničního zpravodaje. Dnes jich prý mají více než kdykoli předtím. Nyní mají auditovaný prodaný náklad 620 tisíc výtisků. Loni v září to bylo 593 tisíc.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.