Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Švédská televizní stanice žalována za reklamní přestávky

Redakce MAM9. 11. 2004

Soud ve Stockholmu se začal zabývat případem, který je ve Švédsku považován za klíčový ve vztahu mezi televizní reklamou a autorskými právy. Dva režiséři žalují televizní stanici TV 4, která se podle jejich názoru porušení jejich autorských práv dopustila právě tím, že jejich díla při vysílání nevhodně přerušovala reklamními šoty. V širších souvislostech je však proces protestem proti novému zákonu o televizním vysílání, přijatém v největší skandinávské zemi před dvěma lety.
Claes Eriksson a Vilgot Sjöman jsou počínáním TV 4 pohoršeni, třebaže stanice v jejich případě nepostupovala jinak než v případě kteréhokoli jiného tvůrce. Režiséři uvádějí, že ve svém tvůrčím záměru s reklamami nepočítali a požadují odškodné ve výši čtvrt milionu švédských korun (asi 875 000 Kč).
Eriksson srovnává počínání TV 4 se situací, kdy se do výsostných vod švédského státu dostane nepřátelská ponorka. “Do mého filmu to prostě nepatří, protože jsem to tak nechtěl,” uvedl Eriksson pro tiskovou agenturu TT.
TV 4 vysílá ze švédského území a proto je – na rozdíl od řady jiných, které sice reklamy běžně zařazují, ale vysílají odjinud – vázána švédskými zákony. Možnost přerušovat pořady reklamami byla však již uzákoněna i ve Švédsku, a to od dubna roku 2002. Do té doby mohla TV 4 zařazovat reklamy jen před filmy nebo po jejich skončení. Již v době schválení zákona proti němu protestovala řada severských filmových tvůrců, mezi nimi i legendární režisér Ingmar Bergman. Žádný z nich však v odporu nezašel tak daleko jako Eriksson se Sjömanem.
“Budeme trvat na tom, že postupujeme v souladu se zákonem,” komentoval situaci mluvčí TV 4 Göran Ellung. “Ve filmu trvajícím 90 minut děláme dvě reklamní přestávky, a to na vhodných místech, takže záměr tvůrců nezkreslují. Reklamy filmy přerušují, ale nijak nedeformují,” dodal.
Vzhledem k tomu, že podobnou žalobu soud ještě nikdy neřešil, není vůbec jasné, k jakému závěru by mohl dospět. Za reklamy vysílané v době jednoho devadesátiminutového filmu inkasuje stanice mezi 3,4 až čtyřmi miliony švédských korun (asi 12-14 milionů Kč), což pro ni představuje důležitou část příjmů.

×

Jméno sponzora na dresu možná bude mít i Barcelona

Starší článek

Mediacop podal trestní oznámení na vydavatelství Ringier

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Goodkin

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více